Zatímco některé automobilky již oznámily, že ve vodíku budoucnost nevidí, jiné značky s vývojem vodíkového pohonu svých automobilů dále pokračují. Mezi ně patří i Hyundai, který má již na kontě upravené SUV Tucson na vodíkový pohon. Nyní nám Hyundai na veletrhu CES Asia 2017 v Šanghaji ukázal svůj nejnovější FE Concept, zajímavě vypadající SUV s vodíkovým pohonem a mnoha inovacemi.
Jedním z hlavních problémů vodíkového pohonu je nutnost zakomponovat do vozu několik tlakových nádrží na vodík, které nemají zrovna skladný válcový tvar. Na rozdíl od akumulátorů je nelze uložit naplocho pod podlahu a své místo tak většinou nachází v kufru nebo v prostoru zadních sedadel, což má za následek zmenšení interiéru i úložného prostoru. V případě FE Conceptu Hyundai nádrže zmenšil, jednu přidal a všechny umístil tak, aby do kufru ani interiéru nezasahovaly. Celý systém je o 10 % lehčí a zabírá o čtvrtinu méně prostoru v porovnání s řešením použitým ve vodíkovém Tucsonu. Ten se prodává již zhruba 3 roky na bezmála dvaceti světových trzích. Koncept ujede na jednu nádrž až 800 kilometrů, což je více než celá řada aut s konvenčním spalovacím pohonem.
Poměrně velká jednotka kombinující palivový článek generující z vodíku elektrickou energii a elektromotor je pak umístěna klasicky pod přední kapotou.
Hyundai zatím neoznámil konkrétní plány na rozšíření flotily svých vodíkových vozidel. Nové vodíkové SUV by nicméně měl představit již v příštím roce a lze očekávat, že FE Concept bude do určité míry jeho předobrazem. Limitujícím faktorem, který brání rozšíření vodíkových elektromobilů, je stále absence dostatečně husté infrastruktury vodíkových čerpacích stanic.