Hyundai jako první na světě poslal na cestu autonomní auto s palivovými články

Hyundai jako první na světě poslal na cestu autonomní auto s palivovými články
  • Elektromobily s palivovými články a funkcí autonomní jízdy úrovně 4 ujely automatizovaně 190 km ze Soulu do Pchjongčchangu
  • Elektromobil Nexo s palivovými články úspěšně dokončil nejdelší demonstrační autonomní jízdu úrovně 4 v Jižní Koreji
  • Zcela autonomní vozidla Hyundai budou na trhu k dispozici do roku 2030

Flotila nové generace elektromobilů s palivovými články společnosti Hyundai úspěšně absolvovala v režimu autonomní jízdy 190 kilometrů dlouhou trasu ze Soulu do Pchjongčchangu. Poprvé na světě tak byla realizována funkce autonomní jízdy úrovně 4 u elektromobilu s palivovými články.

Autonomní jízda byla dosud zkoušena pouze na některých úsecích korejských silnic při omezené rychlosti jízdy. Autonomní vozy nyní poprvé překonaly tak velkou vzdálenost rychlostí 100 až 110 km/h, což je nejvyšší povolená rychlost na korejských dálnicích.

Hyundai Nexo

Jízdu absolvovalo pět vozidel Hyundai. Tři vozidla vycházejí z nové generace elektricky poháněného SUV s palivovými články, která nese označení NEXO a v Koreji bude uvedena na trh v příštím měsíci. Zbývající dvě autonomní vozidla byla typu Genesis G80. Všechna vozidla disponují funkcí autonomní jízdy úrovně 4 definované mezinárodními normami SAE.

Demonstrační jízda byla zahájena v Soulu 2. února. Po stisknutí tlačítek „CRUISE“ a „SET“ na volantu přešly vozy okamžitě do režimu autonomní jízdy a vydaly se na 190 km dlouhou cestu do Pchjongčchangu. Na dálnici se vozidla zařadila do běžného provozu a v závislosti na jízdní situaci přejížděla z jednoho jízdního pruhu do druhého a předjížděla pomalejší vozidla. Kromě toho také projížděla mýtnými bránami s automatickou bezdrátovou úhradou mýtného.

Uvedená vozidla rovněž využívají zkušenosti, které společnost Hyundai získala začátkem letošního roku při úspěšných autonomních jízdách během veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas. Vyspělá technika jim umožňuje ještě přesněji rozpoznávat okolní vozidla a ještě lépe vyhodnocovat situaci na křižovatkách i při odbočování, projíždět mýtnými bránami a precizně určovat polohu vozidla na mapě pomocí vnějších senzorů, jimiž je vůz vybaven pro případy přerušení příjmu signálu GPS, například při jízdě dlouhým tunelem.

Hyundai vyvíjí techniku pro autonomní jízdu, aby mohl nabízet nejvyšší úroveň bezpečnosti v kombinaci s mimořádným komfortem, který naši zákazníci očekávají,“ řekl Jinwoo Lee, vedoucí Centra pro inteligentní bezpečnostní techniku společnosti Hyundai Motor Group.

Exteriér a interiér nyní použitých vozidel s funkcí autonomní jízdy se podobá sériově vyráběným modelům Hyundai. Jejich výbava však zahrnuje různé kamery a lidary. Rozšíření výbavy sériově vyráběných vozidel o nezbytný počet senzorů umožnilo realizovat funkci zcela autonomní jízdy, čímž se společnost o další krok přiblížila k cíli zavést tuto techniku do své obchodní nabídky. Elektricky poháněné SUV Nexo s palivovými články ujede na jednu náplň palivových nádrží téměř 800 km. Doplnění paliva trvá přibližně pět minut.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze