Před týdnem se objevily první zprávy o tom, že model Cybertruck není zřejmě tak kvalitní, jak se předpokládala s ohledem na jeho nemalou cenu. V USA se začaly množit stížnosti ze strany majitelů, kterým z vozu začalo odpadávat obložení karoserie. Konkrétně jde o tzv. cantrail trim, což je v překladu dekorativní lišta, která je od A-sloupků až po hrany nad zadními bočními okny. Jednomu z uživatelů vozu se lišta uvolnila v rychlosti pouhých 32 km/h, což je skoro až zarážející. Tato lišta pak připomíná spíše ozdobu na vánočním stromečku, protože ji držel jen jeden šroub a kousek lepidla. Tesla si toho již všimla a tento problém, který se objevuje stále častěji, vyústil až v pozastavení doručování hotových Cybertrucků. To ale naštvalo část zákazníků, kteří si měli vůz vyzvednout v předem zaplacený termín.
Tohle přitom není poprvé, co se Tesla potýkala s kvalitou výroby u Cybertrucku. Již loni se objevily případy, kdy se přední část masky vozu začala odlepovat. Od uvedení na trh koncem roku 2023 se pak Tesla Cybertruck dočkala sedmi stažení z provozu. Tesla se tak s výrobou svých modelů nepáře a spíše na kvalitu hledí na kvantitu. To se ale v případě Cybertrucku začíná silně nevyplácet a počáteční poprask s příchodem roky očekávaného elektrického pick-upu rychle opadl.
Technické parametry Tesla Cybertruck Cyberbeast
Kompletní specifikaceKonstrukce | pick-up, 5 683 × 2 200 × 1 791 mm, 3 104 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 630 kW, 857 koní, točivý moment: 1 390 Nm |
Baterie | 123 kWh (120 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 515 km |
Cena od | 2 611 636 Kč |
Horší kvalita vozidel VW ID v praxi: Majitelé hlásí problémy se softwarem a ztrátou výkonu
-Majitelé hlásí softwarové chyby a ztrátu výkonu
Na platformě X lze najít příspěvky od majitelů vozidel VW ID, kteří zmiňují problémy se softwarem a občasnou ztrátou výkonu. Například uživatel @EVFanatic
píše 10. března 2025: „Můj ID.4 zase ztratil výkon na dálnici, displej zamrzl – tohle není normální.“ Tyto zprávy jsou však anekdotické a nejsou systematicky ověřeny. Volkswagen v minulosti přiznal softwarové potíže, zejména u raných modelů ID.3 a ID.4, což vedlo k několika aktualizacím softwaru.
-NHTSA eviduje přes 60 stížností na bezpečnostní problémy u ID.4 2023, některé jsou vyšetřovány.
Podle dostupných informací na webu NHTSA (k září 2023) měl model ID.4 2023 skutečně 60 stížností, z nichž většina souvisí s elektrickým systémem, brzdami a asistenčními systémy. Není jasné, kolik přesně je aktuálně ve vyšetřování k březnu 2025, ale například vyšetřování softwarových problémů z roku 2023 vedlo k svolávací akci 88 000 vozidel ID.4 (2021–2023) kvůli chybám displeje.
-Problémy mohou souviset s výrobními procesy a tlakem na rychlé uvedení na trh.
. Volkswagen čelil kritice za problémy s vývojem softwaru v divizi Cariad, což zpomalilo uvedení modelů ID na trh a vedlo k počátečním nedodělkům. Například ID.3 měl v roce 2020 softwarové chyby, které vyžadovaly dodatečné opravy po výrobě
-Majitelé sdíleli zkušenosti na sociálních sítích.
Na X a dalších platformách (např. Reddit, fóra VW ID) majitelé pravidelně zveřejňují příspěvky o problémech, včetně videí zamrzlých displejů nebo nefunkčních asistenčních systémů. Například @ID4Owner
z 5. března 2025: „Dveře se samy odemykají, software je katastrofa.“ Autenticita těchto zpráv není vždy ověřitelná, ale shodují se s obecně známými problémy. Pravděpodobnost: pravdivé, ale rozsah není kvantifikován.