Modelu Honda e, který je prvním akumulátorovým elektromobilem společnosti Honda pro evropský trh, byl v rámci výročních cen Auto roku udělen titul „Německé auto roku 2021“. Je to poprvé, co tohoto úspěchu dosáhla japonská značka. Automobil rovněž zvítězil v kategorii „Nová energie“.
Honda e first Japanese vehicle to win ‘German Car Of The Year’. Find out more here: https://t.co/ioDX5G78Ut pic.twitter.com/qUGOxU31ZC
— HondaEuropePR (@HondaEurope_PR) November 16, 2020
Jedná se o nejnovější přírůstek do kolekce prestižních cen, která model Honda e od svého uvedení na jaře 2020 získal. Patří k nim například nejvyšší ocenění v soutěži Red Dot Design. Ceny Německé auto roku uděluje porota předních německých automobilových novinářů. Porota testuje a hodnotí nejnovější vozy. Řadí je dle jejich užitečnosti, jízdních vlastností, významu pro trh a úrovně inovací. Vítězové v pěti dílčích kategoriích – Kompakt, Prémium, Luxus, Nová energie a Výkon – poté vzájemně soupeří o titul celkového vítěze.
„To, že je model Honda e prvním japonským vozem, který získal ocenění Německé auto roku, je mimořádná pocta. Na toto ocenění jsme velmi pyšní,“ poznamenává Katsuhisa Okuda, generální ředitel a prezident společnosti Honda Motor Europe. „Zákazníci i média model Honda e přijímají od samotného počátku velmi pozitivně. Jedná se o dokonalý příklad produktu s jedinečným vzhledem, který je vybaven převratnými technologiemi a disponuje vyspělou, inteligentní konektivitou. Cestující tak mohou neustále udržovat kontakt s každodenním životem. Za toto ocenění jsme velmi vděčni.“
„Model Honda e ztělesňuje nový typ mobility, kde automobil hraje hlavní úlohu při zajištění ‚plynulého propojení‘ různých částí každodenního života,“ doplňuje Tomofumi Ichinose, hlavní konstruktér modelu Honda e. „Model Honda e byl navržen rovněž s důrazem na to, aby byl ideálním dopravním prostředkem do města a reagoval na ekologické problémy. Vývoj modelu Honda e představoval velkou výzvu. Zároveň ovšem bylo zábavné přetvářet ve skutečnost vizi přitažlivější a zářivější budoucnosti, ve které má model Honda e své místo. Společně s členy týmu jsme poctěni tím, že vůz toto ocenění získal. Jedná se o uznání, že vize, kterou tento model přináší, má svou hodnotu.“
Toto nejnovější ocenění pro model Honda e následuje po dřívějších úspěších a uznáních v různých zemích Evropy. Ve Spojeném království model Honda e triumfoval při udílení ocenění časopisu Autocar „Nejlepší britské auto“ pro rok 2020 v kategorii „Nejlepší automobilová technologie“. Nedávno také získal titul „Městské / malé auto roku“ v rámci ocenění News International Motor 2020. V Německu přidal model Honda e k titulu Německé auto roku také ocenění EuroCarBody 2020 od sdružení Automotive Circle. A to jen několik měsíců poté, co získal dvě prestižní ocenění Red Dot za výjimečný design, včetně nejvyššího ocenění „Nejlepší z nejlepších 2020“. Model Honda e je od té doby vystaven v proslulém muzeu Red Dot Design v německém Essenu.
V Belgii byl tento městský elektromobil v segmentu supermini značky Honda nominován na ocenění magazínu Autogid v kategorii „Malý elektromobil“. Usiluje též o získání titulu „Maďarské auto roku“. V uplynulém roce již byl portálem Vezess.hu označen jako „Nejúžasnější nový vůz“. Model Honda e byl rovněž navržen na cenu Motor Award, kterou uděluje pobočka vydavatelství Axel Springer ve Španělsku, a to v kategorii „malé vozy“. V Itálii má šanci na titul „Auto roku“ udělovaný magazínem Quattroruote. V Dánsku se model Honda e umístil v seznamu finalistů soutěže Dánské auto roku 2021.
Model Honda e byl představen v první polovině letošního roku. Představuje důležitou součást závazku společnosti Honda 100% elektrifikovat do roku 2022 hlavní modely nabízené v Evropě.
Technické parametry Honda e advance
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 894 × 1 752 × 1 512 mm, 1 617 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 113 kW, 154 koní, točivý moment: 315 Nm |
Baterie | 35,5 kWh (32 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 66 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,8 kWh / 100 km, dojezd: 220 km |
Cena od | 976 900 Kč |