V kontextu Pařížské dohody o klimatu a plánovaného přechodu na elektromobilitu jsou zakládající členové konsorcia přesvědčeni, že dostupnost systému standardizovaných výměnných baterií by mohla přispět nejen k většímu rozšíření lehkých elektrických vozidel, ale také k udržitelnějšímu řízení životního cyklu baterií využívaných v sektoru dopravy.
Prodloužením dojezdu, zkrácením doby nabíjení a snížením nákladů na vozidla a infrastrukturu se výrobci chtějí pokusit rozptýlit hlavní obavy zákazníků týkající se elektromobility.Cílem konsorcia proto bude definovat standardizované technické parametry systému vyměnitelných baterií pro vozidla spadající do kategorie L: mopedy, motocykly, tříkolky a čtyřkolky. Formou těsné spolupráce se zainteresovanými subjekty a s národními, evropskými a mezinárodními standardizačními orgány se budou zakládající členové konsorcia podílet na vytváření mezinárodních technických norem.
Konsorcium zahájí svou činnost v květnu 2021. Čtyři zakládající členové vyzývají všechny zainteresované subjekty, aby se zapojily do spolupráce a rozšířily tak odbornou základnu konsorcia.
Noriaki Abe | vedoucí představitel divize motocyklů ve společnosti Honda Motor Co., Ltd. k tomu řekl: „Celosvětový rozvoj elektrifikace s cílem snížit globální emise CO2 postupuje stále rychleji, a to zejména v Evropě. Pro rychlé rozšíření elektrických motocyklů je zapotřebí vyřešit především problémy spočívající v krátkém dojezdu a v dlouhé době nabíjení. Jako slibné řešení se zde jeví právě vyměnitelné baterie. S ohledem na pohodlí zákazníků je nezbytné dosáhnout standardizace vyměnitelných baterií a co největšího rozšíření bateriových systémů. To je také důvod, proč se čtyři výrobci uchýlili k založení konsorcia. Společnost Honda vnímá zlepšení podmínek pro používání technologie zákazníky jako prostor pro spolupráci s dalšími výrobci. Výsledkem tohoto procesu budou lepší výrobky a služby pro zákazníky vzniklé díky konkurenci. Značka Honda hodlá na obou frontách tvrdě bojovat o to, aby se právě ona stala „vybraným“ výrobcem pro mobilitu zákazníků.“