BMW musí v USA svolat 14 086 vozidel, mezi která se řadí BMW iX, i4 a i7. Problémem je možnost nečekaného zastavení vozu, jak píše carscoops.com. Základem problému je software vysokonapěťové baterie řídicí jednotky. Ten se může v jistých případech „zbláznit“ a za určitých okolností jednoduše odpojí přísun elektrické energie z baterie. Následný reset řídicí jednotky způsobí, že vůz se může kdykoliv zastavit a nepůjde znovu nastartovat.
Začal se tomu věnovat americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) a na základě vydané zprávy se BMW pustilo do okamžité svolávací akce. Poprvé se tento problém objevil u jednoho z BMW v Číně, kdy majitel zaznamenal během jízdy problikávání kontrolky pohonné jednotky. Zatím není evidováno žádné zranění spojené s nečekaným zastavením vozidla, stejně tak není znám případ z Evropy. Do servisu každopádně musí 5 389 kusů BMW iX vyrobených mezi 4. únorem 2021 a 28. říjnem 2022. Dále pak 8 659 kusů BMW i4 vyrobených mezi 7. březnem 2021 a 26. říjnem 2022 a také 38 kusů BMW i7 vyrobených mezi 22. únorem 2022 a 20. říjnem téhož roku.
Stačí mi můj aktuální příběh se Zoe. Od samého začátku, co jsem si auto koupil se na místo kamery objeví modrá obrazovka signál není k dispozici. Ta frekvence se postupně zvyšovala až nyní to nefunguje v podstatě vůbec. Když jsem prosil v servisu, jestli by mi to nemohli udělat na počkání, tak mi vysvětli, že to není jenom připojit jeden kabel a updatovat software, ale že se tomu technik může věnovat třeba celé odpoledne. Přijde mi to hodně vtipné. To, co Tesla řeší na tlačítko v rámci celé flotily, tak na to potřebuje Renault armádu techniků 😀🫢😎