Hecht představuje nové elektrické skútry CITIS v retro stylu

3
Hecht představuje nové elektrické skútry CITIS v retro stylu
Fotografie: Hecht
  • Cena za elektrický skútr s dojezdem až 60 kilometrů startuje na 39 990 Kč
  • Maximální zatížení stroje je 150 kilogramů, akumulátory váží 42 kg

Společnost Hecht uvádí na trh novinku, kterou jsou elektrické skútry v retro provedení nesoucí název CITIS. Kromě ekonomického a ekologického provozu nabízí také spolehlivost, snadnou údržbu a rozumnou pořizovací cenu. Vybaveny jsou samozřejmě vším, co je třeba pro provoz na pozemních komunikacích. Vrchní straně světlometu vévodí digitální tachometr, na kterém se zobrazují všechny potřebné informace jako rychlost, ujeté kilometry, kontrolky světel nebo stav nabití akumulátoru.

Všechny ovládací prvky jsou umístěny přímo na řídítkách dostupné palcem, takže obsluha nemusí řídítka pustit. U levého madla je to standardně ovládání světel, směrových světel a klaksonu, u pravého madla jsou to pak funkce, které už u skútrů nebývají tak běžné. Například je to přepínač omezovače rychlosti. Tím je možné nastavit maximální rychlost na 25 nebo 45 km/h. Spínací skříňka je umístěna napravo pod řídítky. Zámek je opatřen kovovou klapkou, která zabrání, aby někdo mohl zámek poškodit. Bez originálního klíčku jí totiž nelze otevřít. Zámek ovšem neslouží jen jako spínací skříňka – otočením klíčem doleva zároveň odemknete úložný prostor pod sedadlem. Samozřejmostí je i možnost uzamčení řídítek.

Skútr je napájen ze sady olověných akumulátorů, jejichž celkové napětí je 72 V a kapacita 20 Ah. To ve spojení s 3000W elektromotorem vystačí na maximální dojezd na jedno nabití až 60 km. Skutečný dojezd pak závisí na stylu jízdy, hmotnosti řidiče, případně i spolujezdce a samozřejmě i na terénu. Maximální zatížení stroje je 150 kg. Celková hmotnost skútru včetně akumulátorů je 130 kg (samotné akumulátory váží 42 kg).

Maximální rychlost je omezena na 45 km/h tak, aby stroj splňoval požadavky pro provoz s řidičským oprávněním skupiny AM, které je možné získat již od 15 let. K dispozici je ve třech barevných provedeních: modré, stříbrné a bílé. Cena startuje na 39 990 Kč.

Diskuze ke článku
Jiří Švarc
Jiří Švarc
Ach jo, proč 42 kg olova v dnešní době? Dejte tam 13kg vyměnitelnou Li-ionku, kterou si budu moct nabít doma v pokoji, cenu 50 tisíc a bude to mít mnohem větší úspěch. Ohromný rozdíl 100 kg vs. 130 kg bude znamenat i mnohem lepší dynamiku a spotřebu. Baterie vydrží mnohem déle, prakticky celou životnost než olovo, které bude potřeba měnit co 2-3 roky a v neposlední řadě pokud budu mít baterku doma, tak je to nejlepší ochrana proti krádeži.
Tohle prostě není Hecht CITIS, ale Hecht for people with garage in CITIeS, jenže lidi s vlastním bytem a garáží zase nebudou asi největší cílová skupina pro skútry.
RC
Ach jo už to vypadalo nadějně a zase nic.
Elektroskůtr za rozumné peníze s rozumným dojezdem...
Něco co by bylo konkurenceschopné hondě PCX, jo to bych si přál..
Dojezd kolem 100km, cena kolem 70kKč a maximálka do 100Km/h.
Myslím, že se ani v několika příštích letech nedočkáme..
Martin Jahn
Hecht jen nakupuje v Číně, hrůza, že někdo nabídne v dnešní době olověné baterie, měli jsme je v prvních elektrických skútrech, značka EVT, které v republice byly v roce 2011.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze