Globální prodeje Porsche. Méně vozů, ale více elektřiny

Globální prodeje Porsche. Méně vozů, ale více elektřiny
Fotografie: Porsche
  • Německá automobilka dodala za první tři čtvrtletí roku 2025 celkem 212 509 vozů, což je meziroční pokles o 6 %
  • Největší propad zaznamenala Čína (-26 %), zatímco Severní Amerika a rozvíjející se trhy vykázaly růst
  • Podíl elektrifikovaných modelů stoupl na 35,2 %, plně elektrický Macan se stal nejprodávanějším modelem značky

Navzdory ochlazení poptávky na klíčových trzích zůstává Porsche optimistické. V období od ledna do září 2025 dodalo zákazníkům po celém světě 212 509 vozů, o 13 500 méně než loni. „Porsche si i letos udržuje stabilní čísla v oblasti dodávek. Tato úroveň odpovídá našim očekáváním, zejména s ohledem na současné geopolitické a ekonomické podmínky,“ říká Matthias Becker, člen představenstva pro prodej a marketing společnosti Porsche AG. „V nadcházejících měsících se naši zákazníci mohou těšit na řadu výjimečných produktových novinek. Nedávno jsme na autosalonu IAA představili nový model 911 Turbo S, vrcholnou verzi našeho ikonického sportovního vozu. To posiluje samotné jádro naší značky. Poptávka po nové vlajkové lodi je velmi silná a vůz se setkal s velkým uznáním ze strany médií i potenciálních zákazníků.

Nejsilnější růst hlásí Macan s nárůstem o 18 %. Celkem se ho prodalo 64 783 kusů, z toho více než polovina (36 250 vozů) byla ve zcela elektrické verzi. Přes pokles poptávky po spalovacích verzích se Macan stal globálním lídrem značky. Celkově pak tvoří elektrifikované vozy 35,2 % všech prodejů, z toho je 23,1 % plně elektrických a 12,1 % plug-in hybridních.

Z regionálního pohledu zůstává pro Porsche největším trhem Severní Amerika s 64 446 dodanými vozy (+5 %), zatímco rozvíjející se trhy dosáhly historického maxima v podobě 43 090 dodávek (+3 %). Naproti tomu Evropa mírně oslabila o 4 % a v domovském Německu poklesly dodávky o 16 %. Největší ztráty ale Porsche utrpělo v Číně, kde dodalo 32 195 vozů, tedy o čtvrtinu méně než loni. Automobilka pokles přičítá náročnému tržnímu prostředí v prémiovém segmentu a ostré konkurenci.

V posledních týdnech jsme učinili strategická rozhodnutí týkající se našeho produktového portfolia,“ pokračuje Matthias Becker. „Tím reagujeme na rozmanité potřeby zákazníků po celém světě a také na zpomalující tempo rozvoje elektromobility, což nám do budoucna umožní větší flexibilitu. Očekáváme, že tržní prostředí zůstane i nadále náročné. Více než kdy dříve se proto soustředíme na řízení poptávky a nabídky v souladu s naší strategií ‚hodnota před objemem‘. Zároveň reagujeme na rostoucí zájem zákazníků o individualizaci vozů – a to rozšiřováním našich programů Exclusive Manufaktur a Sonderwunsch.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze