Generální ředitel Fordu Jim Farley veřejně projevil své obavy z čínských elektromobilů. Konkrétně mu vadí, že Čína začíná dohánět evropské a americké výrobce, přičemž tempo, jakým se ji to daří, je skoro až vražedné. On sám má přitom čínské elektromobily v oblibě, což dokazuje fakt, že sám jezdí v Xiaomi SU7. Tohle auto si Farley pochvaluje, líbí se mu jeho technologie a kvalitní zpracování. Jenže na druhou stranu, Čína začala s elektromobily celkem pozdě a tamní výrobci vozidel nemají takovou tradici, jako třeba Ford. Farley dokonce přirovnal dnešní čínský automobilový průmysl k japonskému průmyslu z 80. let, který je navíc na steroidech. Podle něj mají v Číně tak velkou výrobní kapacitu, že jsou schopni úplně bez problému obsloužit celý severoamerický trh.
To je poměrně velké riziko a Farley připustil, že už dnes jsou čínská auta pro mnohé Američany velmi lákavá. A důvod, proč zrovna generální ředitel Fordu řídí Xiaomi? Ten je naprosto jednoduchý. Farley chce jednoduše do detailu poznat, jak to Čína dělá, jaké mé auto nevýhody a co patří mezi jeho přednosti. Z toho se pak chce Ford poučit a implentovat tyto poznatky do svých chystaných elektromobilů. Čína je navíc jedním z hlavních důvodů, proč americký výrobce přistoupil k výrobě menších a levnějších elektromobilů, které hodlá uvést do roku 2030. Začátkem tohoto roku navíc automobilka oznámila, že zavede nový výrobní systém, aby mohla před rozšířením svého portfolia vyrobit elektrický pick-up s cenou okolo 30 000 dolarů.
Ford se snaží být úspěšný i v samotné Číně. Prodává tam například elektrický Mustang Mach-E, ale i tak si nemůže být jistý, že ho tamní konkurence nepřeválcuje. Farley pak dodal, že pokud USA prohraje boj s Čínou na poli elektromobilů, značka Ford může být klidně i zlikvidována, což platí i pro mnohé další americké či evropské výrobce.

