Francouzská značka DS chce být ještě luxusnější. Kam ale míří?

Rozhovor s Martinou Bedrnovou, ředitelkou DS
1
Francouzská značka DS chce být ještě luxusnější. Kam ale míří?
Fotografie: Petr Vojtěch, fDrive.cz
  • Ředitelka DS Martina Bedrnová nám v rozhovoru prozradila budoucnost francouzské luxusní značky DS
  • Novinkou je označování vozů
  • DS se bude zaměřovat na ještě luxusnější a dražší vozy

fDrive.cz poskytla v rámci našeho Futurecastu special rozhovor s Martina Bedrnová, ředitelka značky DS v České republice, který jsme natočili v rámci našeho Futurecastu Special. Níže najdete textové shrnutí toho nejdůležitějšího z více než dvacetiminutového povídání o novinkách značky DS, designové filozofii i českých zákaznících. Celý rozhovor najdete ve vloženém videu přímo v článku nebo na YouTube kanálu fDrive.cz.

DS N°8 evokuje francouzský svět parfémů a šperků, říká Martina Bedrnová

V úvodu jsme probrali zásadní změnu v názvosloví vozů DS. Nově uváděné modely nesou jména DS N°8 a DS N°4, přičemž správná čeká výslovnost je například DS „numero osm“, přičemž značka se vědomě hlásí k francouzským kořenům a inspiraci luxusním světem parfémů a módy.

DS N°8

Martina Bedrnová vysvětlila, že malé kolečko u čísla symbolizuje diamant a odkazuje na šperkařství, tedy jeden z pilířů identity DS. Jde o začátek nové éry značky, která mění design, jazyk i celkové ukotvení na trhu. Další chystané modely už tento nový systém názvů pravděpodobně ponesou také.

Řeč přišla i na zákazníky, kteří v Česku vozy DS kupují. Profil je podle Martiny Bedrnové velmi podobný jako ve zbytku Evropy. Jde o lidi, kteří hledají nenápadnou eleganci, chtějí se odlišit, preferují komfort, prémiové materiály a design. Většinou jde o manažery, majitele firem nebo soukromé osoby podnikající na IČO, což se v českých statistikách promítá jako vysoký podíl firemních zákazníků. Zajímavostí je, že mladší klientela se stále více zajímá o model N°4 a v portfoliu nechybí ani ženy, přestože mírně převažují muži jako majitelé vozů.

Velký prostor jsme věnovali i samotným novinkám. N°8 na český trh přichází jako suv kupé s výrazně přepracovaným designem a koeficientem aerodynamiky AX 0,24. Vůz sází na dlouhý dojezd, komfort a prémiovou atmosféru. První zákazníci si jej již objednali ještě před tím, než auto viděli a vyzkoušeli. Zájem je zatím výhradně o čtyřkolku s větší baterií a kompletním paketem výbavy. Česko tak potvrzuje specifikum trhu, kde zákazníci tradičně preferují pohon všech kol a delší dojezdy. U menšího modelu N°4 je zatím největší zájem o mild-hybrid, i když objednávky se teprve rozbíhají.

DS N°8 FWD

Rozměry4 834 × 1 920 × 1 574 mm, 2 132 kg
Výkon169 kW
Baterie77 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd550 km (WLTP)

Závěr rozhovoru patřil službám. DS nabízí klientům i prémiovou službu DS Valet, díky které nemusí řešit cestu do servisu. Valet přijede pro vůz, odveze jej, vyřídí servis nebo asistenci a auto přiveze zpět na adresu, kterou si zákazník určí. Služba není plošně zdarma, záleží na jednotlivých partnerech, ale zákazníci ji podle Martiny Bedrnové hojně využívají, protože šetří čas i starosti. Na závěr jsme zmínili i historický odkaz legendárního modelu DS, který se stal ikonou automobilové historie.

Celý rozhovor s Martinou Bedrnovou najdete ve vloženém videu, kde se dozvíte všechny detaily o nové éře značky DS, vývoji na českém trhu i chystaných novinkách.