Ford zahájil v německém Kolíně nad Rýnem, kde má svoji evropskou centrálu, výrobu užitkového vozu Deutsche Post StreetScooter WORK XL s elektrickým pohonem. Elektrická dodávka je založena na podvozku Transit, jehož výrobu zajišťuje joint venture Ford Otosan v tureckém Kocaeli. Skříňová nástavba je navržena podle specifikací Deutsche Post DHL. Přibližně 180 zaměstnanců ve dvousměnném provozu vyrobí až 16 vozů WORK XL denně. Výrobní kapacita činí 3 500 vozů ročně.
WORK XL je největší dodávkou v portfoliu StreetScooter. Má objem nákladového prostoru 20 m3 a užitečné zatížení až 1 275 kg. To jí umožňuje odvézt až 200 balíkových zásilek. Ford bude vůz vyrábět s několika variantami elektromotorů a Li-Ion baterií. Hodnoty nejvyššího výkonu a točivého momentu mohou dosahovat až 90 kW (122 k), respektive 276 Nm. S baterií o kapacitě 76 kWh nabídne WORK XL dojezd až 200 kilometrů. Ve srovnání s modely, poháněnými vznětovým motorem, ušetří každá z těchto elektrických dodávek ročně až 1 900 litrů paliva a pět tun emisí CO2.
Deutsche Post DHL nasadí dodávky WORK XL do rozvážkových služeb v německých městech. Zvažuje se, zda je v budoucnu nenabídnout i třetím stranám. Elektrifikovaná hnací ústrojí budou v evropské nabídce Fordu hrát stále významnější úlohu. Do roku 2022 plánuje značka uvést na světové trhy 40 elektrifikovaných modelů, z toho 16 plně elektrických. Plán si vyžádá investice v celkové výši 9,5 miliardy eur (přibližně 244 mld. Kč).
Na nedávném autosalonu užitkových vozidel IAA v německém Hannoveru představil Ford mimo jiné Transit Custom s plug-in hybridním pohonem (PHEV). Díky vyspělé hnací soustavě ujede vůz čistě na elektřinu až 50 km. K prodloužení dojezdu v případě potřeby zde slouží oceňovaný zážehový motor 1.0 EcoBoost, se kterým celkový dojezd přesahuje 500 kilometrů.