Ford ve své turecké továrně využívá umělou inteligenci a sluneční energii

Ford ve své turecké továrně využívá umělou inteligenci a sluneční energii
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Výrobní závod v Yeniköy stanoví nové měřítko pro výrobu automobilů
  • Vyrábět se zde bude Transit Custom a Tourneo Custom
  • Nechybí technologie solárních stěn pro ohřev vody

Společnost Ford Otosan oslavila transformaci svého nejmodernějšího montážního závodu v Yeniköy, kde probíhá výroba nové generace dodávek Ford Transit Custom, která je jedním ze základních stavebních kamenů nabídky užitkových vozů Ford Pro v celé Evropě. Pokročilá technologie využití solární energie, komplexní management řízený umělou inteligencí a montážní linky snižující hlučnost patří mezi inovace, které byly zavedeny v rámci investice ve výši 2 miliard eur do výrobních závodů Ford Otosan v Kocaeli včetně Yeniköy – jedná se o dosud největší investici v soukromém sektoru v Turecku. Ve svém prvním vícepodlažním závodě svého druhu vyrábí nový Transit Custom spolu s novým osobním vícemístným vozem Tourneo Custom.

V příštím roce bude zahájena sériová výroba elektrických vozů E-Transit Custom a Tourneo Custom, jež přispějí k dosažení uhlíkové neutrality společnosti Ford Otosan ve všech jejích závodech v Turecku do roku 2030. „Nejmodernější montážní závod v Yeniköy již nyní pomáhá společnosti Ford Pro zvyšovat kvalitu produktů pro zákazníky a jako jeden z nejefektivnějších automobilových výrobních závodů na světě nastavuje nové standardy pro výrobu víceúčelových užitkových vozidel ve velkém měřítku,“ řekl Hans Schep, generální ředitel Ford Pro pro Evropu. „Divize Ford Pro je již osm let nejprodávanější značkou užitkových vozidel v Evropě. Jako lídr chceme našim zákazníkům zlepšovat zážitek z vlastnictví vozu pomocí inovativních technologií a rozšiřováním nabídky vozidel a zefektivňováním výroby a vývoje.

Výrobní závod v Yeniköy byl vybudován tak, aby stanovil nové měřítko pro výrobu automobilů v Turecku, a stojí v čele elektrické transformace tohoto odvětví v regionu. Revolučně modernizovaný závod je nyní jedním z nejefektivnějších závodů v celém automobilovém průmyslu. Část roční spotřeby elektrické energie závodu zajišťují zabudované inovativní technologie včetně v tureckém automobilovém průmyslu prvního využití fotovoltaických skleněných stěn. Solární panely na střeše rovněž přispívají ke snížení závislosti na elektřině z externích zdrojů, která je zcela certifikovaná jako obnovitelná. Kromě toho technologie solárních stěn zachycuje sluneční světlo k ohřevu vody, což snižuje spotřebu zemního plynu.

V celém výrobním procesu se používají nejmodernější výrobní řešení. Data v reálném čase a umělá inteligence společně vytvářejí virtuální simulace výroby digitálních dvojčat, které pomáhají optimalizovat efektivitu výroby a umožňují pohotově reagovat na výkyvy v poptávce, dodávkách komponentů nebo odchylky ve výrobních procesech. Vícepatrová konstrukce svařovacích a montážních dílen zvyšuje efektivitu výrobní linky tím, že umožňuje užší integraci týmů. Bezdrátové dobíjecí elektrické nářadí také nahradilo pneumatické vybavení v několika částech výrobní linky, což zajišťuje tišší a pohodlnější pracovní prostředí. V roce 2025 rozšíří výrobní závod v Yeniköy svoji kapacitu pro výrobu nové generace jednotunových vozidel na 405 000 kusů.

„Jako chytrá továrna budoucnosti vyrábí závod Yeniköy flexibilně, efektivně a udržitelněji; zavádí pokročilé technologie pro plně propojenou a všestrannou výrobu,“ řekl Güven Özyurt, generální ředitel společnosti Ford Otosan. Nový Transit Custom, který je již nyní k dispozici k objednání, je nově vybaven inovacemi inspirovanými zákazníky, včetně prvního sklopného volantu v segmentu, zatímco zcela nové Tourneo Custom přináší novou úroveň schopností, luxusu a designu ve všestranném multifunkčním vozidle s až devíti sedadly. Oba vozy nabízejí historicky nejširší výběr variant včetně nových plug-in hybridních modelů a inteligentního pohonu všech kol, jakož i plnou integraci se softwarovou platformou Ford Pro a službami prostřednictvím standardního připojení 5G.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze