Nesentimentální ukončení tradičních evropských modelů Fordu postihlo i oblíbený Focus, který definitivně skončí napřesrok. A s ním zřejmě i továrna Saarlouis, kde se vyrábí. Reuters totiž oznámil, že se automobilka dohodla s mocnou odborovou centrálou IG Metall na ukončení celkem 3 500 pracovních pozic, což reprezentuje naprostou většinu zaměstnanců tamější továrny. Po roce 2025 klesne počet pracovníků na tisíc, ostatní mohou až do roku 2032 dobrovolně předčasně odejít s velice štědrým odstupným. Poměry na německém pracovním trhu dobře ilustruje komentář okresního předáka organizace IG Metall Mitte: „Nemohli jsme dosáhnout nejlepšího řešení, a tak jsme se rozhodli spokojit se s druhou nejlepší možností: aby propouštění bylo pro Ford co nejdražší.“
Osud fabriky v Saarlouis se zřejmě naplnil poté, co se Ford rozhodl ušetřit a nový elektromobil, který nahradí dožívající Focus, vyrábět ve španělské Valencii s nižšími náklady na práci. Ford jednal s nejmenovaným investorem o odkupu, avšak neúspěšně. Aktuální záměr tedy zní proměnit továrnu v technologické centrum a lákat menší investory k jeho rozvoji. S výrobou aut je nicméně s největší pravděpodobností konec.