Ford představuje nový elektromobil E-Transit Custom

Ford představuje nový elektromobil E-Transit Custom
Fotografie: Ford
  • Ford Pro urychluje svou cestu k elektrifikaci a představuje plně elektrického nástupce nejprodávanější dodávky v Evropě – zcela nový Ford E-Transit Custom
  • Tento nový elektrický užitkový umožňuje rychlonabíjení stejnosměrným proudem, cílová hodnota dojezdu činí až 380 km a problém nebude ani jízda s přívěsem
  • Specialitou je zabudovaný zdroj Pro-Power Onboard
  • Další podrobnosti budou oznámeny v září, výroba v modernizovaném závodě Ford Otosan v tureckém Kocaeli se rozběhne v roce 2023

Ford dnes učinil další významný krok ve své elektrifikační transformaci – společnost Ford Pro zveřejnila první informace o zcela novém modelu E-Transit Custom s elektrickým pohonem.

Nový E-Transit Custom přichází krátce po zahájení sériové výroby elektrického E-Transitu jako první ze čtyř navazujících plně elektrických užitkových vozů Ford Pro, které mají být představeny do roku 2024. Jeho cílem je stanovit nové měřítko v segmentu jednotunových dodávek v Evropě a usnadnit firmám přechod na elektrifikovaná vozidla. Plně elektrický nástupce nejprodávanější evropské dodávky je od základu navržen tak, aby se hladce začlenil do ekosystému Ford Pro, který provozovatelům přináší vyšší produktivitu i užitnou hodnotu. E-Transit Custom bude podporován softwarem, nabíjením, servisními a finančními řešeními Ford Pro prostřednictvím jedné komplexní platformy.

Nejnovější přírůstek do elektrifikované řady Ford Pro se stane klíčovou součástí odvážného plánu Fordu dosáhnout do roku 2035 nulových emisí u všech modelů prodávaných v Evropě a uhlíkové neutrality napříč všemi evropskými aktivitami. Čistě elektrická koncepce umožňuje E-Transitu nabídnout dojezd až 380 km, rychlonabíjení stejnosměrným proudem i zachovanou možnost jízdy s přívěsem. O novém dynamickém designu nemluvě. Vedle toho pomůže nová dodávka zákazníkům dosáhnout nové úrovně produktivity díky propracované konektivitě, umožňující trvalé online propojení s vozem.


Jedná se o přelomový okamžik pro provozovatele užitkových vozidel v Evropě a o další velmi významné naplnění ambicí Ford Pro,“ řekl Hans Schep, generální ředitel Ford Pro pro Evropu. „Nejprodávanější dodávka Evropy se právě stala plně elektrickou a výhody, které to v kombinaci s naší unikátní nabídkou ucelených služeb Ford Pro evropským firmám přinese, jsou neoddiskutovatelné.

Elektřina vždy po ruce

Jednou z funkcí vyvinutých na základě podrobných diskusí s provozovateli dodávek je technologie ProPower Onboard, umožňující napájet z vozu elektrické nářadí, osvětlení či jiná zařízení. Nový model s upravenými proporcemi, sebevědomým postojem a kompletním LED osvětlením nastaví v segmentu dodávek s nosností do jedné tuny novou designovou laťku.

Před nedávnem Ford oznámil, že po zahájení prodeje modelu E-Transit se ikonická rodina vozů Ford Transit rozroste o další čtyři nové elektrické modely. V roce 2023 dorazí zcela nový Transit Custom a víceúčelové Tourneo Custom, o rok později pak bude následovat menší dodávka Transit Courier nové generace a víceúčelové Tourneo Courier. Elektrický model E-Transit Custom se začne vyrábět ve druhé polovině roku 2023 jako součást nejrozsáhlejší řady Transit Custom, jaká kdy byla evropským zákazníkům nabízena. Další podrobnosti budou zveřejněny v září tohoto roku.

Všechny varianty Transitu Custom bude vyrábět joint venture Ford Otosan ve svém závodě v tureckém Kocaeli, který je evropskou výrobní základnou Transitu. Aby mohl v budoucnu uspokojovat poptávku po elektrifikovaných modelech, investuje Ford Otosan do navyšování kapacit dvě miliardy eur (v přepočtu přibližně 49 mld. Kč). Společnosti Ford, SK On Co., Ltd. a Koç Holding zároveň nedávno podepsaly memorandum o vzájemném porozumění, které by mělo vést k vybudování jednoho z největších závodů na výrobu baterií pro elektromobily v širším evropském regionu. Výroba by měla být zahájena již v polovině desetiletí a její roční kapacita by se měla pohybovat v rozmezí 30 až 45 gigawatthodin.

tisková zpráva
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze