Na právě probíhajícím autosalonu v Mnichově dnes Ford představil pickup Ranger MS-RT ve verzi PHEV. Vůz byl navržen a vyvinut v úzké spolupráci mezi globálním týmem Fordu a specialisty z MS-RT, cpž je odnož rallye partnera Fordu, společnosti M-Sport. Nově příchozí Ford Ranger MS-RT PHEV vychází z nového modelu Ranger PHEV – první plug-in hybridní varianty pickupu, který je již 10 let nejprodávanějším evropským pick-upem. Samozřejmostí je zachování všech schopností modelu Ranger v oblasti tažení, užitečného zatížení a terénních vlastností, které jsou navíc umocněny vyšším točivým momentem než u jakéhokoli předchozího modelu Ranger a možností jízdy pouze na elektrický pohon. „Ford spolupracoval s MS-RT, aby vtiskl našim nekompromisním vozům Ford Pro skutečnou DNA motoristického sportu. Výsledkem jsou modely, jako je například nový Ranger MS-RT PHEV.“
Nová varianta disponuje výkonem 281 koní a točivým momentem 697 Nm, což znamená větší tažnou sílu než u jakéhokoli předchozího sériového modelu Ranger. Vůz chytře kombinuje 75kW elektromotor a 10stupňovou automatickou převodovku s modulární hybridní převodovkou, která dokáže spojit výkon elektromotoru a 2,3litrového benzínového motoru EcoBoost. Jeho 11,8kWh (využitelná kapacita) baterii lze dobíjet během jízdy nebo připojením k externímu zdroji energie a umožňuje dojezd až 40 km v čistě elektrickém režimu. Systém stálého pohonu všech kol e4WD, tažná kapacita až 3 500 kg a užitečné zatížení až 1 000 kg umožňují například snadné tažení lodí pro zábavu, přepravu materiálu pro práci a nejen to.






Hlavním poznávacím znamením verze MS-RT je voštinová mřížka a integrovaný splitter v přední části. Dále je tu i výrazný zadní nárazník s integrovaným difuzorem, tvarované boční prahy a nižší postoj díky speciálně navrženému odpružení. Vylepšení však nejsou jen pro parádu. Například odpružení bylo optimalizováno pomocí přepracovaných tlumičů vpředu, přeladěného nastavení vzadu a celkového snížení výšky o 40 mm. To zajišťuje komfort, výkonnost a větší přesnost a stabilitu při projíždění zatáčkami. Spoiler typu „ducktail “na výklopném zadním víku a spoiler na kabině také pomáhají zvýšit stabilitu při vyšších rychlostech. Byly optimalizovány pomocí počítačových simulací, aby se zlepšila celková aerodynamika.
Rozchod kol byl zvětšen o 40 mm na každé straně pro lepší přilnavost a stabilitu. To vyžaduje rozšířené podběhy kol, které zvětšují celkovou šířku o 82 mm vpředu i vzadu a pojmou 21palcová kola s diamantovým broušením a nízkoprofilovými pneumatikami o rozměru 275/45. V interiéru dvojité kabiny se nacházejí sportovní sedadla potažená ekologickou kůží a semišem s modrým kontrastním prošíváním. Přední sedadla poskytují nejen lepší oporu tělu, ale také efektní LED osvětlené emblémy MS-RT, které se rozsvítí při otevření dveří. Podobné LED emblémy se nacházejí také na rohožkách.
Tvarovaný sportovní volant má modrou značku v pozici 12 hodin, je vyhřívaný a hlavně je součástí standardní výbavy, která dále zahrnuje 12palcový dotykový displej se systémem SYNC 4A, dvouzónovou elektronickou automatickou klimatizaci, přední a zadní parkovací senzory, zadní kameru, inteligentní adaptivní tempomat a inteligentní omezovač rychlosti. Novinka se dostane do prodeje ke konci letošního roku a kdo by o ní měl zájem, musí si počkat na oznámení českých cen.