Ford Transit a Nürburgring – dvě zdánlivě neslučitelné ikony, jejichž spojení se stalo legendou díky pořadu Top Gear. Když Jeremy Clarkson dokázal objet slavný okruh v Jaguaru S-Type za méně než deset minut, pronesla Sabine Schmitz památnou větu: „Ve Fordu Transitu to zvládnu rychleji.“ A právě tento moment nastartoval příběh, který dnes pokračuje v elektrické éře.
Ford Performance se rozhodl posunout myšlenku o kus dál. Na start slavného „Zeleného pekla“ přivezl vůz, který má s klasickou dodávkou společný jen název – Ford Transit SuperVan 4.2. Čistě elektrický speciál s výkonem 2 000 koní totiž byl postaven tak, aby zvládal ty nejnáročnější tratě světa. Ačkoli už stihl zabodovat na Pikes Peak i v australském Bathurstu, pro inženýry byl hlavním cílem právě Nürburgring.
Za volant usedl zkušený Francouz Romain Dumas, který si v motorsportu vydobyl jméno vítězstvími v Le Mans i na Pikes Peak. Výsledek? Čas 6:48,393, devátý nejlepší v historii měřených kol na Nordschleife. SuperVan se tak zařadil po bok nejrychlejších hypersportů a dokonce pokořil vozy jako Porsche 911 GT3 RS nebo Chevrolet Corvette ZR1X.
Je však fér dodat, že SuperVan 4.2 je plně závodní stroj – na slickových pneumatikách, s masivní aerodynamikou a brutálním výkonem. Přesto zůstává faktem, že se jedná o „Transit“, který se zapsal do historie Nürburgringu.
Ford zůdrazňuje, že projekt elektrických předváděcích vozidel není samoúčelný. Slouží totiž jako laboratoř, kde mají inženýři možnost posouvat hranice techniky bez omezení pravidly jednotlivých sérií. Získané poznatky pak nacházejí cestu do závodních i sériových vozů. A podle Fordu už dnes SuperVan inspiruje budoucí programy značky.
Spolu s Transitem se na okruhu ukázal také nový F-150 Lightning SuperTruck, který čekají vlastní výzvy.

