Ford Mondeo HEV prošel testováním u kurýrní služby v Praze. Jak si vedl?

Ford Mondeo HEV prošel testováním u kurýrní služby v Praze. Jak si vedl?
  • Za měsíc najelo hybridní Mondeo celkem 5 100 kilometrů, a to při spotřebě 5,1 litrů na sto kilometrů
  • Auto využívala společnost Takecars, kde bylo za měsíc testování hybridní Mondeo nejúspornějším modelem z celé flotily

České zastoupení Fordu se rozhodlo prověřit spotřebu nového Fordu Mondeo kombi HEV v praxi. Nejlepším a poměrně důkladným testem je každodenní rozvážkový provoz. Proto se Ford dohodl s doručovací službou Takecars na bezplatné měsíční zápůjčce, během níž vůz jezdil v každodenním nasazení stejně jako ostatní služební auta společnosti. Mondeo vyjíždělo zejména na trasy po Praze nebo do nepříliš vzdálených měst, například do Kladna.

Ford Mondeo HEV

Během své měsíční služby najelo Mondeo HEV celkem 5 100 kilometrů a dosáhlo průměrné spotřeby 5,1 l / 100 km. Ta byla mimochodem nižší než u všech ostatních vozů, které společnost používá. Jde o malé dodávky, respektive o běžné vozy malé a nižší střední třídy, vybavené dieselovým motorem.

Po celou dobu byl řidičem hybridního Mondea kombi pan Oldřich Halama, který se s vozem velmi rychle sžil. „Běžně jezdím s menší dieselovou dodávkou jiné značky, ale s Fordem Mondeo HEV kombi jsme si rychle porozuměli,“ říká řidič. „Chce to jen citlivou nohu na plynu a odhad pro provoz, aby člověk mohl něco ujet na čistě elektrický pohon a aby také dal autu možnost rekuperačně dobíjet baterii při jízdě bez plynu a při brzdění. Z asistenčních systémů jsem nejvíc využíval adaptivní tempomat, ten vám hodně pomůže na dlouhých městských úsecích s rychlostí omezenou na 30 nebo 50 km/h. S hybridním Fordem Mondeo jsem jezdil zejména v Praze a jejím okolí – a spotřeba byla vždy nižší než u mého běžného vozu,“ říká Oldřich Halama, zkušený řidič, který už najel přes milion kilometrů v Evropě i v Severní Americe. „Pro mě, který za volantem strávím spoustu hodin, je v autě nejdůležitější sedačka. I sebelepší vůz, pokud vás z něj po několika hodinách bolí záda, je k ničemu. Mondeo ale obstálo se ctí,“ uzavírá hodnocení vozu.

Ford Mondeo kombi HEV se po měsíci služby ukázal být nejúspornějším členem flotily Takecars. Dispečer firmy spočítal, že celková roční úspora v nákladech na palivo by u Fordu ve srovnání s dalšími firemními vozy činila od 11 000 do 19 800 Kč. Tento fakt se stal jedním z důvodů, proč se vedení kurýrní služby Takecars s českým Fordem dohodlo na následném odkoupení vozu, prvního hybridu ve službách této firmy.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze