Vůz s elektrickým pohonem byl ve Ferrari ještě před pár lety naprosté tabu. Ovšem časy se mění a s nimi i postoj legendární italské automobilky k nekonvenčním pohonům. Dokazuje to i její první sériově vyráběný plug-in hybrid Ferrari: SF90 Stradale.
Automobil v sobě kombinuje V8 naladěnou na výkon 769 koňských sil s trojicí menších elektromotorů o výkonu 217 koňských sil, které dohromady dávají neuvěřitelných 986 koňských sil výkonu. V8 se postará o pohon zadních kol. Dvojice elektromotorů bude pohánět přední kola, zatímco třetí elektromotor zabudovaný v převodovce bude posílat výkon opět na zadní kola. Díky tomu je Ferrari SF90 Stradale schopno akcelerovat z nuly na sto za 2,5 sekundy. Zároveň je s ním možné jezdit i zcela ekologicky, protože zvládne jet pouze s nastartovanými elektromotory, které mu poslouží až na 26 kilometrů dlouhou cestu – následně vozu dojde energie uložená v bateriích o kapacitě 7,9 kWh.
Maximální rychlost vozu je 341 kilometrů v hodině a je tedy papírově o chlup pomalejší než hybridní LaFerrari s maximálkou 350 km/h. Jak nicméně upozorňuje web engadget.com, díky novému hnacímu ústrojí, rychlejší osmistupňové dvouspojkové převodovce a celkově nižší hmotnosti je novinka v praxi přeci jen hbitější.
S plug-in hybridní technologií souvisí také čtyři jízdní režimy, které umožní vozu rozpoutat sílu všech motorů naplno v rámci režimu Qualify. V režimu eDrive lze využívat pouze výkonu elektromotorů, režim Performance klade důraz na nabití baterií vozu a k dispozici je i výchozí režim Hybrid.
Ferrari zatím nechce prozradit cenovku ani datum, kdy by měla být novinka dostupná. Současné informace ale naznačují, že se nebude jednat o vůz, jehož bude vyrobeno jen několik málo exemplářů, které budou rozebrány ještě než sjedou z výrobní linky. I tak ovšem bude SF90 Stradale spíše hračkou pro vyvolené s pořádně naditou peněženkou. Spekuluje se totiž o ceně přesahující 400 tisíc liber, tedy více jak 12 milionů korun.