Po delší pauze se do nabídky italské značky Maserati vrací model GranTurismo. Kromě spalovacích verzí můžeme čekat i jeho elektrickou variantu. Vůz dostal ke svému označení nálepku Folgore, což je jasný poznávací znak verze „na baterky“. Kdo by snad čekal v rámci sportovního modelu přijatelnou hmotnost, zřejmě bude vyděšen tím, že podle výrobce váží Maserati GranTurismo Folgore lehce přes 2,2 tuny. Alespoň, že hmotnost je zde rozložena v poměru 50:50, což je výrazný rozdíl oproti spalovací verzi (52:48). Po stránce výkonu je to právě Folgore, které je pomyslným vrcholem nabídky nové generace GranTurisma.
Svědčí o tom i fakt, že ze tří elektromotorů dokáže vůz vyždímat 761 koní. K tomu se přidává točivý moment o hodnotě 1 350 Nm. To je velmi slušná porce, se kterou dvoučlenná posádka vozu zažije dechberoucí zážitky. Elektrická varianta čerpá energii z 800V baterie o kapacitě 92,5 kWh, z čehož je využitelných 83 kWh. Je tak jasné, že dojezd nebude nic moc, protože kdo na to šlápne, čeká ho spotřeba zcela jistě okolo 30 kWh na 100 km. Nejvyšší maximální rychlost má dosáhnout 320 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h se má odehrát za 2,7 sekundy. Nabíjení bude možné střídavým proudem o výkonu 22 kW. Pro rychlejší proces nabití vozu je možné využít rychlonabíjení s výkonem až 270 kW. Na trh by měla verze Folgore dorazit koncem příštího roku.
Technické parametry Maserati GranCoupe Folgore
Kompletní specifikaceKonstrukce | kupé, ? × ? × ? mm, 2 260 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 560 kW, 761 koní, točivý moment: 1 350 Nm |
Baterie | 92,5 kWh (83 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 300 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 450 km |
Cena od |