Euro NCAP prověřilo bezpečnost Audi e-tron. Nakolik elektroSUV v crash testech uspělo?

Euro NCAP prověřilo bezpečnost Audi e-tron. Nakolik elektroSUV v crash testech uspělo?
  • Audi e-tron obdrželo maximálních 5 hvězd
  • Elektrické SUV Audi poskytuje bezpečnost při čelních i bočních nárazech
  • Jen při silnějším nárazu na sloupky zaznamenaly figuríny tlak na žebrech

Pokud si kupujete automobil s cenovkou přesahující dva miliony korun, pak u něj budete brát za naprostou samozřejmost atraktivní design, bohatou výbavu, svižný jízdní projev spolu s lehkou ovladatelností a také vysokou úroveň bezpečnosti. Pokud se podíváme na první elektromobil od Audi, SUV e-tron 55 quattro, pak si už od našeho testu můžeme první čtyři body odškrtnout. Jak je na tom však novinka s bezpečností?

Audi e-tron: výsledky crash testů

Na tuto otázku nám přinášejí odpověď nejnovější crash testy e-tronu prováděné iniciativou Euro NCAP, tedy hlavním arbitrem v bezpečnosti vozidel provozovaných na evropských silnicích a dálnicích. Nebudeme vás příliš napínat, e-tron v testech obstál na jedničku a během testů neztratil ani jednu hvězdičku z pěti možných. Audi e-tron si tak do domovského Ingolstadtu odváží skóre 91 % v bezpečnosti pro dospělé cestující na palubě. Dobré hodnocení si e-tron odnesl i za ochranu bezpečnosti dětských pasažérů a za své bezpečnostní asistenty.

Euro NCAP nárazové testy e-tronu hodnotí takto: „Prostor pro cestující e-tronu zůstal v testu čelního nárazu stabilní. Figuríny prokázaly dobrou ochranu kolen a stehenních kostí řidiče i spolujezdce. Audi předvedlo, že podobnou úroveň bezpečnosti poskytuje různě vysokým osobám různých velikostí sedících v různých pozicích. Při nárazu do pevné překážky celou přídí došlo k ochraně všech ohrožených částí těla u obou figurín. U bočního nárazu do boku vozidla byla ochrana taktéž dobrá a automobil zde dostal plný počet bodů. Nicméně při silnějším bočním nárazu na sloupky vozu zaznamenaly figuríny tlak na žebrech indikující slabou ochranu oblasti hrudníku. Ostatní kritické oblasti těla byly ochráněny dobře. Při nárazu zezadu poskytly přední sedadla a opěrky hlavy dobrou ochranu před poraněním krční páteře. Geometrické hodnocení zadních sedadel také indikovalo dobrou ochranu krční páteře. Standardně dodávaný systém autonomního nouzového brzdění (AEB) si vedl dobře při nízkých rychlostech, kdy dochází k mnoha zraněním krční páteře. Díky němu se podařilo předejít nebo zmírnit kolizi ve všech scénářích.“

Audi e-tron (test)

Technické parametry Audi e-tron (2018) 55 quattro

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 901 × 1 935 × 1 616 mm, 2 560 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon300 kW, 400 koní, točivý moment: 664 Nm
Baterie95 kWh (86,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 24,1 kWh / 100 km, dojezd: 436 km
Cena od2 122 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze