E.On a Kaufland otevírají nový UFC hub v Čáslavi. Není zdaleka poslední

1
E.On a Kaufland otevírají nový UFC hub v Čáslavi. Není zdaleka poslední
Fotografie: E.ON Drive
  • E.On postupně pokrývá rychlými a ultrarychlými nabíječkami Kauflandy v Česku
  • V cílovém stavu by měla být pokryta drtivá většina těchto supermarketů
  • Nejnověji začal sloužit hub v Čáslavi, v blízkosti tranzitní silnice I/38

E.On společně s Kauflandem pokrývají většinu ze zhruba 150 obchodních domů této značky. Akce za dvě miliardy je aktuálně největší svého druhu u nás, výsledkem by mělo být, že zhruba 124 Kauflandů nabídne hub s UFC, DC i AC nabíjením. V tuto chvíli jich je už v provozu 11, ještě letos se otevře dalších 13 s celkem 104 přípojkami. Největší smršť nastane napřesrok, kdy začne sloužit veřejnosti 90 nových hubů s celkem 672 přípojkami, což je u nás dosud nevídané tempo. A konečně v roce 2027 by se mělo do seznamu přidat dalších 14 lokalit se 104 přípojkami. Na celkem 26 lokalitách vybudovat huby nelze, buď z kapacitních, nebo jiných důvodů. U některých Kauflandů už má navíc nabíječky ČEZ. Ptali jsme se i na případné nasazení bateriových úložišť, E.On je prý intenzivně zvažuje, avšak zatím jsou příliš drahá. Nicméně možná cesta to jednou bude.

Dnes otevřel další hub v Čáslavi, na výhodném místě v obchodním centru u Kauflandu na Jeníkovské ulici na jihovýchodní okraji města a zároveň poblíž sjezdu z obchvatu, tvořeného významnou tranzitní silnicí I/38, vedoucí z Jestřebí v Libereckém kraji až do Znojma a hraniční přechod Hatě. Nabídne zpočátku celkem osm míst u čtyř stojanů Alpitronic; dvou s výkonem 50 kW, jednoho 200 kW a jednoho 300 kW. Ve všech případech bude výkon dělen mezi dvě zásuvky CCS2. Vhod tedy přijde především tranzitujícím elektromobilům, protože v širokém okolí dosud žádná UFC nabíječka nebyla. Hodit se ale bude i při nákupu, přičemž si každý může vybrat, kolik času stráví v přilehlých obchodech.

Podle dat je průměrná doba stání u kauflandovských nabíječek 50 minut. Nejrychleji bývají hotoví zákazníci v Lovosicích, kde tráví u stojanu průměrně 28 minut, zatímco v Kolíně je to rovnou 70 minut. Vůbec nejvytíženější z dosavadních stanic u Kauflandu je možná překvapivě v Teplicích, kam v tuto chvíli zavítá průměrně 5 aut denně. Utilizace je tedy zatím hluboko pod hranicí ziskovosti, nicméně oba zúčastněné subjekty projekt berou jako investici do budoucnosti. Do vzdálenější budoucnosti, nutno dodat, protože procenta vytíženosti budou muset stoupnout o řád, aby začaly stanice vydělávat. A to i za současných, vysokých cen. Jejich snižování se mimochodem podle jednatele E.On Drive Infrastructure Martina Klímy v dohledné době nepřipadá v úvahu, i když se pracuje na větší finanční motivaci zbytečně neblokovat ultrarychlé stanice a zároveň výhodnějších podmínkách pro stálé zákazníky Kauflandu.

Protože E.On svou síť samozřejmě podrobně monitoruje, dozvěděli jsme se také, že v průměru nejrychlejší nabíjení se týká Porsche Taycan, následované Kiou EV6/Hyundaiem Ioniq 5 a 6, třetí místo potom okupuje Kia EV9. Nejčastěji se jezdí připojit nepřekvapivě Škoda Enyaq, následovaná Teslou Model Y a Volkswagenem ID.4.

Diskuze ke článku
Zdenek Pokorny
Zdenek Pokorny
Čím více cena klesá tím více stoupá vytíženost tak je to jednoduché. Stačí se podívat na obsazenost a ceny u SC když mužu docucnout za 8,6 kč na SC proč bych dával 13-17 kč jinde.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze