Šéf Tesly rád čeří vody veřejného mínění. Nejnověji se nechal veřejně slyšet během akce Tech Week v Turíně, že čipová krize se rychle blíží ke konci. Staví se prý hned několik továren na jejich výrobu a do příštího roku bychom měli opět vstupovat s dostatkem čipů ve všech oblastech. Neopomněl se samozřejmě také pochlubit, že Tesla si s tímto nezvyklým problémem poradila bez zásadního ovlivnění výroby. Recept dravé americké automobilky se jmenuje alternativní čipy, aniž by Musk upřesnil, co tím vlastně myslel. Chtělo to prý jen přepsat firmware, tedy věnovat několik týdnů intenzivní dřiny a Tesla, na rozdíl od většiny konkurentů, zase vyráběla na plné obrátky.
Před unáhleným slavením však podle insideevs.com varují jiní manažeři. Podle nich bude málo čipů nejen napřesrok, ale prý i v roce 2023. Poptávka totiž prý zůstane vysoká a nabídka poroste jen zvolna. Je si tedy možné vybrat, komu věřit. Elon už opakovaně dokázal, že ve jménu efektu mu nedělá problém občas přehánět. Jisté je ale to, že ve splnění jeho slov doufají šéfové prakticky všech amerických i evropských automobilek. Řada z nich totiž musela zastavit výrobu na několik týdnů, což jim bezpochyby zcela rozmetá finanční výsledky. Tento stav, kterému se víceméně vyhnuly jen některé japonské automobilky, stále spoléhající na staré dobré skladové zásoby, stále trvá a pocítila jej i Škoda Auto, která musela revidovat své plány navýšit o pětinu loňská výrobní čísla. Podle aktuálních zpráv budou v Mladé Boleslavi rádi, když se jim podaří vyrobit stejně aut jako loni.
Asi nejhorsi na tom je fakt, ze se to netyka jen chipu. Dinosauri nam pak za desitky az stovky tisic do aut strkaji 10 let stare kamery, sensory z dob devadesatych let minuleho stoleti, neschopnost vyvinout opravdu nove platformy a pod.