Elektromobil z jiné doby. Majitel jezdí už 9 let s Volkswagenem Golf 3 CitySTROMer

Včetně rozhovoru
1
Elektromobil z jiné doby. Majitel jezdí už 9 let s Volkswagenem Golf 3 CitySTROMer
Fotografie: Daniel Beránek
  • Dojezd na jedno nabití je až 160 km a dobije se ze zásuvky za 6 až 8 hodin
  • Auto provozuje pro každodenní jízdu do práce v ČR
  • S autem byl majitel už v Německu, Rakousku a Švýcarsku

Elektromobil se začal vyrábět už v roce 1993 a konec výroby přišel o 5 let později. Jde však o velmi limitovanou edici zhruba 300 kusů pod značkou Volkswagen Golf. Tento model byl v té době úplnou špičkou mezi elektromobily. Tomu odpovídala i jeho cena. V roce 1995 stál 49 500 německých marek, což bylo o cca 27 tisíc marek více, než byla cena běžného automobilu se spalovacím motorem.

VW při výrobě úzce spolupracoval s giganty typu Siemens a Varta. Siemens dodal elektromotor o výkonu 22 kW, řízení trakce a měnič frekvence. Varta pak přispěla olovněnými akumulátory a bateriovým managementem. Nabití těchto baterií z běžné zásuvky zabere zhruba 6 až 8 hodin. Maximální rychlost je podle údaje v technickém průkazu stanovena na 110 km/h a auto má klasickou manuální 5stupňovou převodovku se zpátečkou, což je také rarita.

Rozhovor s majitelem vozu

Jak jste se k autu dostal?

Auto jsem koupil zde v ČR od jednoho pána na inzerát zhruba před 9 lety.

Jakou má vaše auto nadstandardní výbavu?

Má časové hodiny na topení, tepelný výměník a solární střechu o výkonu 180 W.

Solár na Golf CitySTROMer

Pomocí čeho se auto dobíjí?

Vůz má 9 typů nabíječek. Dobíjí se buďto přes klasickou zásuvku 230V – 2,3 kW, nebo přes 5 kolík 400V 32A. Dále má ještě připojovací konektory a elektroniku pro nabíjení na Mennekes Typu 2. U Mennekesu lze volit výkony dle konektoru buďto 16A, nebo 32A. Ještě mohu uvnitř vozu volit dle výkonu zapnuté nabíječky - 2,3, 5, 7,5, 10 a 15,5 kW.

Dobíjecí konektor Golf CitySTROMer

Jaký je dojezd na jedno nabití dle ročního období?

Dojezd je v létě cca 160 km, v zimě přibližně 120 km.

Na kolik vás vyjde jeden ujetý kilometr?

Kilometr mě vyjde na cca 0,25 Kč.

Jaké jsou zkušenosti s jízdou a kde ho nejčastěji provozujete?

Zkušenosti s jízdou jsou dobré a mám ho jako hlavní auto. Takže ho provozuji každodenně, převážně po ČR, ale byl jsem s ním už i několikrát v Německu, Rakousku a Švýcarsku.

Kde jste často v zahraničí dobíjel?

Švýcarsko a Rakousko s Německem jsem procestoval po soukromé síti nabíječek Drehstromnetz. Jinak na placených se da nabíjet prostřednictvím velké sítě Newmotion. Co se týče soukromých nabíječek, ceny jsou jen par eur, případně na větrných a solárních elektrárnách zadarmo.

Golf CitySTROMer v německu

A co povinné ručení na auto?

Povinné ručeni mě stojí 2 000 Kč na rok.

Je servis náročný?

Servis, co se týče shodných strojních dílů, je stejný jako u VW Golf 3. Co se elektroniky týče, zde je to komplikovanější. Je tam třeba znalost schémat a elektronických součástek.

Jste na ulici centrem pozornosti?

Na ulici ne, ale na nabíjecích stanicích si auto často lidé fotí.

Zůstanete věrný elektromobilu i v budoucnosti?

Pokud budou dělat elektromobily s manuálem, potom jim zůstanu věrný i v budoucnosti.

Děkujeme za rozhovor.

Foto: použito se svolením autora Daniela Beránka

Související články
Diskuze ke článku
Evolt
Evolt
Tento CitySTROMer jsem někdy na začátku roku 2020 z dálky vídal u rychlonabíjecích stanic za zákaznickým centrem ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi a myslel jsem si, že to tam blokuje starý spalovací Golf. Svůj omyl jsem si uvědomil až tehdy, když jsem minulý rok brouzdal po Sauto.cz a byl tam mezi elektromobily na prodej.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze