O hodně zajímavém pokusu, kterého se zúčastnil nový Ford F-150 Lightning, informuje teslarati.com. Už delší dobu se ví, že tento plně elektrický pick-up by mohl v případě nouze posloužit jako záložní zdroj energie. Pomoci tomu má systém Pro Power Onboard a nyní se ukázalo, jak funguje v praxi. Vůz sice nabízí v základní verzi Standard Range baterii o kapacitě 98 kWh, ovšem sada Extended Range ji povyšuje na 131 kWh. To je spousta energie, kterou by šlo použít například k nabití jiných elektromobilů. Právě s nápadem nabít další automobily přišli odborníci z YouTube kanálu Out of Spec Reviews.
Plně elektrický pick-up od Fordu by mohl klidně sloužit jako záložní nabíječka baterií pro elektromobily, kterým došla šťáva v ten nejhorší okamžik. A jak celá zkouška dopadla? Je nutné uznat, že podmínky byly velmi těžké. Užitkový americký elektromobil totiž dostal za úkol během jedné noci nabít dalších pět elektromobilů pomocí funkce Pro Power Onboard. Rozhodně to nebyla žádná legrace, jelikož se jednalo o Audi e-tron, Rivian R1T, Teslu Model 3, Hyundai Ioniq 5 a Smart ForTwo EV. Celá noc je pak pro Ford o to horší, že pokud se energie vyčerpá, bude to právě on, kdo by potřeboval odtah. A jak to celé dopadlo?
Ford F-150 Lightning působivě přežil noční zátěžový test a mohl si s přehledem dovolit „rozdávání“ elektrické energie. Celá pětice elektromobilů se sice nabíjela velice pomalu a žádný z nich nebyl nabit plně, ale i tak jde o úspěch. Obří kapacita baterie a systém Pro Power Onboard tak má u prvního elektrického pick-upu s logem Fordu určitě smysl.