Elektrické Porsche Taycan porazilo v testu Teslu. Elon Musk tvrdí, že šlo o podvrh

Elektrické Porsche Taycan porazilo v testu Teslu. Elon Musk tvrdí, že šlo o podvrh
4
  • Top Gear proti sobě otestoval Porsche Taycan Turbo S a Teslu Model S P100D
  • Porsche v závodu na čtvrt míle vyhrálo, nicméně na internetu se objevily argumenty o nepravosti výsledků
  • Elon Musk se přidává k teoriím a tvrdí, že video je podvrh, jako reakci vypustí aktualizaci, která Modelu S přidá 50 koní

Souboj mezi Porsche Taycan a Teslou Model S stále zuří. Známý automobilový magazín Top Gear proto vzal do duelu právě zmíněný Taycan Turbo S a nejvyšší dostupnou verzi Modelu S s názvem Performance. V testu vyhrálo Porsche, nicméně po vypuštění videa se strhly velké diskuze o pravosti výsledků a přidal se i Elon Musk, který tvrdí, že video je podvrh.

Kouzlo kombinace Ctrl+C

Brooks Weisblat, zkušený závodník a majitel několik superaut včetně zmíněné Tesly Model S P100D, na svém YouTube kanále DragTimes vydal video, ve kterém upozorňuje, že časy Tesly v testu na čtvrt míle jsou velice nepravděpodobné. Tesla totiž zajela čas 11,08 sekund, přitom je obecně známo, že tuto vzdálenost P100D běžně zvládá za 10,6 sekundy.

Věrohodnosti nepřidává ani fakt, že časy jsou naprosto stejné jako v testu P100D s Mercedesem AMG E63S od stejnojmenného magazínu, kdy Brooks dodává, že je skoro nemožné ve dvou testech po dvou letech zajet totožné časy při zrychlení z 0 na 60 mph, 100 mph a v závodu čtvrt míle.

Aktualizace s 50 koňskými silami

A kromě všeho se ještě zdá, že zatímco Taycan Turbo S měl zapnutou kontrolu startu, Tesla měla tuto funkci vypnutou, protože, když je aktivovaná, auto se při startu vzadu snižuje, což ve videu není. Grafika vozu pak naznačuje, že řidič ani nezapnul všechny sportovní funkce, nemluvě o módu Ludicrous Plus.

Nadšený z toho není ani Elon Musk, který na Twitteru potvrdil analýzu DragTimes a popřel správnost výsledků od Top Gearu. Zareagoval zajímavým oznámením, že vydá novou čistě softwarovou aktualizaci, která Modelu S přidá 50 koní, takže by měl výrazně porazit Taycan v závodu na čtvrt míle. Konkrétní informace k tomu, jak tohoto Tesla dosáhne, jsme nedostali. Předpokládáme ale, že to bude díky testování nových prototypů na Nürburgringu.

Diskuze ke článku
majitel P100D
Jak toho dosahne je jasne. Vrati majitelum P100D verzi cast vykonu, ktery jim v tichosti v lete 2017 snizili na 650HP...
P.
Porsche bude mít stejný průběh jako Tesla u prvního auta. Poddimenzovaný výkon, aby se otestovalo auto jako takové při "normálních" podmínkách. Pak (stejně jako Tesla), bude moct aktualizacema zvyšovat výkon, což je prostě pecka. Tahle variabilita nastavení auta je něco, co by do budoucna mohla být obrovská výhoda proti spalovákům, jejichž výkon jde změnit jen přečipováním. Mít appku, ve které si navolím výkon, maximální rychlost, zrychlení atp., podle čehož se mi pak bude měnit jízdní styl, dojezd apod. Každý by si mohl udělat svůj jízdní režim do města, mimo město, na dálnici atp.

Jinak se mi nechce věřit, že by byli v TopGearu, největším portálu o autech na světě, takoví blbci, že by tohle dopustili. Resp. v TopGearu s původním složením by se to nestalo.
Petr
No i kdyby ji porazil tak se bavime o skoro 2 x drazsim aute a to je pro zabehle znacky ostuda
Rhinoman
Tak Porsche patřilo, patří a patřit bude mezi top značky. Nevěřím ,že by TopGear potažmo Porsche mělo potřebu v čemkoliv podvádět. Při vývoji Taycanu si dali sakra záležet.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze