Když se před pár týdny představila vrcholná verze britského modelu MG4 Electric, dalo se očekávat, že brzy dojde na srovnávací testy se silnými modely konkurenčních značek. Jak to ale dopadne, když se obyčejně vypadající rodinný hatchback postaví na letištní dráze proti Lamborghini Gallardo a Nissanu GT-R? Hlavně druhý zmíněný benzinový supersport pocházející z Japonska je slavným drtičem, jenž od doby své premiéry v roce 2007 hlásí nespočet vítězství ve sprintech na 400 metrů. O to zajímavěji vypadá přiložené video, které zdokumentovalo sprint, pružné zrychlení a také brzdný účinek z vysoké rychlosti.
Nebudeme prozrazovat výsledky, avšak po zhlédnutí videa bude všem jasné, že současné elektrické sportovní modely dokáží být plně konkurenceschopné. Zatímco Nissan GT-R byl poháněn šestiválcovým 3,8litrovým motorem se dvěma turbodmychadly o výkonu 480 koní, Lamborghini Gallardo vsadilo na pětilitrový atmosféricky plněný desetiválec s výkonem 520 koní. Už jen podle technických parametrů by mělo MG4 XPower prohrát, jelikož dvojice jeho elektromotorů nabídne výkon „jen“ 435 koní. Jenže závod nebyl jen o sprintech z místa, což dalo MG šanci se ukázat v plné síle. Do karet mu ale nehrála hmotnost, neboť byl britsko-čínský elektromobil z celé trojice nejtěžší.
Technické parametry MG 4 XPower
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 287 × 1 836 × 1 516 mm, 1 878 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 320 kW, 435 koní, točivý moment: 600 Nm |
Baterie | 64 kWh (61,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 140 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17 kWh / 100 km, dojezd: 350 km |
Cena od | 999 900 Kč |