Audi si uvědomuje, že musí jít s dobou a hledět do budoucna. Už nyní je přemisťování ve velkých městských centrech pomocí automobilu velmi zdlouhavé, a proto se v poslední době víc a víc rozmáhá trh se štíhlejšími, lehčími a efektivnějšími dopravními prostředky na elektřinu s jedním, dvěma, nebo čtyřmi koly, které toto přemisťování usnadňují. Konstruktéři Audi tento trend následují a přenášejí jej do progresivního designového jazyka značky.
A právě proto vznikl Audi e-bike Wörthersee, studie z jara 2012 koncipovaná jako vysoce výkonný sportovní stroj. Při vývoji se návrháři zaměřili na principy motoristického sportu, a proto se e-bike Audi zaměřuje na technologii. Jak Audi píše ve své zprávě: „Jeho zpracování je mimořádně precizní, extrémně funkční a maximálně emocionální.“
Rám a zadní výkyvná část jsou vyrobeny výhradně z polymeru vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP) a všechny linie dodávají silný sportovní design. Úhlové kontury se dokonale hodí k progresivnímu designu jazyka Audi, stejně jako světla složená z homogenních LED pásů a červené detailní prvky na řídítkách, brzdách, sedadlech a pedálech.
26" kola vyrobená také z CFRP jsou vybavena konstrukcí „Audi ultra blade“ s širokými paprsky, které mají velký povrch optimalizovaný pro dynamickou flow. Obrácená neboli upside-down vidlice kombinuje stlačený vzduch s pružinou a pracuje v rozpětí 130 mm. E-bike Wörthersee váží pouhých jedenáct kilogramů bez elektrických komponentů. Elektrický motor o výkonu 2,3 kW zvládne v režimu „Pedelec“ maximální rychlost až 80 km/h. Lithium-iontová baterie namontovaná v rámu dosahuje dojezdu až 70 km.
Dá se pochopit, proč se snaží strkat baterii do aut, ale do kola?
Proč? Ekologie v tom není. Chapu to pro lidi s nižší pohyblivosti, ale zdravy clovek...? To už jsou lidi tak líní?