Ducati mění kurz. Elektrické motorky nebudou

1
Ducati mění kurz. Elektrické motorky nebudou
Fotografie: Ducati
  • Ne všichni výrobci motocyklů fandí elektromobilitě
  • Ducati dá přednost syntetickým palivům
  • Jedná se o překvapivou změnu rétoriky

Ačkoliv tržní podíl elektrických motocyklů rychle roste, Ducati se podle electrek.co od elektřiny náhle odvrátilo. Zpráva je o to překvapivější, že před necelými dvěma roky se šéf Ducati Claudio Domenicali nechal veřejně slyšet, že zahájili vývoj elektrického motocyklu a svět brzy může očekávat výsledky. Jeho věta „Budoucnost je elektrická a my nejsme daleko od zahájení sériové výroby.“ způsobila malou bouři. Fanoušci se předháněli v představách, jak asi bude první elektrická Ducati vypadat a někteří výrobci, kteří dosud váhali, se definitivně rozhodli pro urychlený vývoj elektromotocyklu.

Jenže dnes je všechno jinak a následný poprask zřejmě nebude o nic menší. Značka, patřící do koncernu Volkswagen, elektrické plány nestornovala definitivně, ale přinejmenším je odložila. Viceprezident společnosti pro globální prodej Francesco Milicia nedávno vysvětlil, že elektrické motocykly v plánech společnosti zatím nejsou: „Začneme brzy vyrábět elektrický motocykl? Ne. Domníváme se, že našim současným motocyklům nemůže elektrický pohon přinést požitek, dojezd a hmotnost, které fanoušci očekávají. Intenzivně ovšem zkoumáme jiné cesty k minimálním či nulovým emisím, jako například syntetické palivo. To může být dobré řešení pro střednědobý horizont, což si ostatně myslí i kolegové v jiných značkách našeho koncernu. Například Porsche.

Přesto Milicia neodmítl elektromobilitu definitivně. Další jeho komentář byl ovšem podle očekávání obecný a nekonkrétní: „Přemýšlíme o elektřině a pracujeme s ní. Jsme ostatně součástí skupiny, která jde elektromobilitě rychle vstříc. A to je pro nás do budoucna dobrá příležitost.“ Překvapivá slova v době, kdy začínají elektrické motocykly tvrdě konkurovat těm spalovacím. I když jsou zatím pořád drahé, nabízejí řadu výhod, především pohádkový průběh výkonnostních křivek a značný točivý moment. A rychlý vývoj maže jejich někdejší limity; například italský výrobce Energica už nabízí dojezd až 400 km. Nedávná studie také prozradila, že více než polovina mladých jezdců by se přechodu na elektrický motocykl nebránila, odrazují je pouze zatím ještě vysoké cenovky.

Ani to už nemusí nutně být překážkou, jak dokazuje nedávno představený minimalistický stroj Sondors Metacycle s anoncovanou cenou 5 000 USD (cca 110 000 Kč bez daní a poplatků), schopný ujet 130 km rychlostí až 130 km/h. Tlak rychle vznikajících asijských projektů, jako je třeba NIU RQi, však roste a ceny budou nadále rychle padat. A Ducati by mělo své kroky dobře, zvážit, jinak by se mu mohlo stát, že bude za několik let pod svým logem prodávat už jen oblečení.

Diskuze ke článku
Mario Kovačič
Mario Kovačič
Takže v podstate povedali ok my to balíme a pomaly smerujeme do priepasti dejín. To si vážne myslia že konkurencia bude taká láskavá a počká na nich? Že nikto na svete neponúkne schopnú elektrickú motorku. Možno si myslia že pre nich realita neplatí a že dostanú ústupky a elektrinu nepotrebujú. Syntetické palivá sú skvelé ak by to bola realita. Skôr je to spoliehanie na niečo čo nikdy nemusí fungovať ale potom bude už bude neskoro a nemožné zmeniť kurz.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze