Francouzská prémiová značka DS, vytvořená v roce 2014, zvolila novou strategii, která by jí měla pomoci v posunu z prémiového segmentu do superprémiového. Své modely, dosud označené prostým číslem, začala pojmenovávat po vzoru slavných parfémů, takže už jsme poznali zcela nové DS N°8 a nyní došlo na DS N°4. V tomto případě ovšem nejde o zcela nový model, nýbrž rozsáhlou modernizaci stávajícího kompaktního hatchbacku DS 4. Ten dostal zcela přepracovanou příď a především nově i volbu plně elektrického pohonu, který v nabídce nahrazuje dožívající diesel. To má značce pro změnu pomoci dohnat závazek, že v roce 2024 nabídne v každém modelu i čistě bateriovou verzi.






Novinka hledí na svět zcela přepracovanou, o 12 mm prodlouženou přídí, která přidává kromě módních křivek i volitelné maticové světlomety. Na opačném konci nacházíme tmavší světla s pozměněnou strukturou a především velký nápis DS Automobiles. Dojem podtrhují standardní 19" nebo volitelná 20" kola na pneumatikách nezvykle vysokých profilových čísel. Zracionalizovaná nabídka zeštíhlila výběr výbavových linií na dvě, konkrétně Pallss s látkovým a Étoile s alkantarovým čalouněním. Volit lze i pravou kůži Nappa, a to nejen na sedadlech, ale i na palubní desce. Tradičně vybranou výbavu doplňují některé nové prvky asistenčních a zábavných systémů.
Vyšší úroveň bezpečnosti nabídne asistent poloautonomní jízdy 2. úrovně, doplněný infračerveným senzorem pozornost, sledujícím směr řidičova pohledu. Přepracovaná infozábava zapojila umělou inteligenci ChatGPT, dálkové aktualizace OTA, učící se řečové rozhraní, on-line navigaci s podporou plánování optimálních elektromobilních tras plus nabíjecích zastávek a také vylepšenou aplikaci. Velkou a důležitou novinkou je předehřev baterie s aktivací buď ručně na displeji, či v aplikaci. Nechybí ani podpora V2L.






Nabídka pohonů se z jedné třetiny obměnila, kdy se v nabídce místo dieselu objevila nová, plně elektrická verze E-Tense s akumulátorem kapacity 58,3 kWh netto, rychlonabíjením až 120 kW a WLTP dojezdem až 450 km. Ta využívá možností univerzální platformy EMP2 a posílá na přední kola 213 k a 343 Nm. Plug-in hybridní verze dostala větší baterii 14,6 kWh netto, s níž ujede v čistě elektrickém režimu až 81 km podle WLTP a může se směle postavit novým, zpřísněným metodikám měření emisí. A konečně klasický Hybrid, který zůstává bez větších změn. Z nabídky tím mj. zmizela poslední klasická planetová převodovka, protože oba hybridy používají dvouspojkovou, PHEV se sedmi a HEV se šesti stupni. O lepší aerodynamiku se postaralo snížení světlé výšky o 10 mm.
Automobilka zatím nezveřejnila kompletní technické údaje ani datum zahájení prodeje, v nabídce každopádně stále figuruje stávající model DS 4.









Technické parametry DS N°4 E-TENSE 213
Kompletní specifikace| Konstrukce | hatchback, ? × ? × ? mm, ? kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
| Výkon | 157 (100 + 21) kW, 213 (136 + 28) koní, točivý moment: 343 Nm |
| Baterie | ? (58,3 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 120 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | ?, dojezd: 450 km |
| Cena od | 1 180 000 Kč |
Baterka 58 kWh a "rýchlo" nabíjanie 120kW..... WTF???? akože naozaj? toto sú parametre lacných čínskych krabíc do mesta za pár šušňov..
Halooo tieto parametre v prémii by obstáli v roku 2020.. možno.
Tak otázka je, jestli je DS vůbec vnímám jako nějaká prémie. Já teda nejsem zákazník prémiové třídy, ale pokud bych byl, DS by v seznamu nebylo, pořád to vidím jako takový trochu lepší Citroen.