DS mění strategii a jméno, přivítejte model N°4

4
DS mění strategii a jméno, přivítejte model N°4
Fotografie: DS Automobiles
  • Kompaktní hatchback DS prošel faceliftem, přejmenováním a velkou změnou
  • Posunul se na žebříčku elektrifikace o další stupeň dále
  • Vypustil z nabídky diesel a nahradil jej čistě bateriovým pohonem

Francouzská prémiová značka DS, vytvořená v roce 2014, zvolila novou strategii, která by jí měla pomoci v posunu z prémiového segmentu do superprémiového. Své modely, dosud označené prostým číslem, začala pojmenovávat po vzoru slavných parfémů, takže už jsme poznali zcela nové DS N°8 a nyní došlo na DS N°4. V tomto případě ovšem nejde o zcela nový model, nýbrž rozsáhlou modernizaci stávajícího kompaktního hatchbacku DS 4. Ten dostal zcela přepracovanou příď a především nově i volbu plně elektrického pohonu, který v nabídce nahrazuje dožívající diesel. To má značce pro změnu pomoci dohnat závazek, že v roce 2024 nabídne v každém modelu i čistě bateriovou verzi.

Novinka hledí na svět zcela přepracovanou, o 12 mm prodlouženou přídí, která přidává kromě módních křivek i volitelné maticové světlomety. Na opačném konci nacházíme tmavší světla s pozměněnou strukturou a především velký nápis DS Automobiles. Dojem podtrhují standardní 19" nebo volitelná 20" kola na pneumatikách nezvykle vysokých profilových čísel. Zracionalizovaná nabídka zeštíhlila výběr výbavových linií na dvě, konkrétně Pallss s látkovým a Étoile s alkantarovým čalouněním. Volit lze i pravou kůži Nappa, a to nejen na sedadlech, ale i na palubní desce. Tradičně vybranou výbavu doplňují některé nové prvky asistenčních a zábavných systémů.

Vyšší úroveň bezpečnosti nabídne asistent poloautonomní jízdy 2. úrovně, doplněný infračerveným senzorem pozornost, sledujícím směr řidičova pohledu. Přepracovaná infozábava zapojila umělou inteligenci ChatGPT, dálkové aktualizace OTA, učící se řečové rozhraní, on-line navigaci s podporou plánování optimálních elektromobilních tras plus nabíjecích zastávek a také vylepšenou aplikaci. Velkou a důležitou novinkou je předehřev baterie s aktivací buď ručně na displeji, či v aplikaci. Nechybí ani podpora V2L.

Nabídka pohonů se z jedné třetiny obměnila, kdy se v nabídce místo dieselu objevila nová, plně elektrická verze E-Tense s akumulátorem kapacity 58,3 kWh netto, rychlonabíjením až 120 kW a WLTP dojezdem až 450 km. Ta využívá možností univerzální platformy EMP2 a posílá na přední kola 213 k a 343 Nm. Plug-in hybridní verze dostala větší baterii 14,6 kWh netto, s níž ujede v čistě elektrickém režimu až 81 km podle WLTP a může se směle postavit novým, zpřísněným metodikám měření emisí. A konečně klasický Hybrid, který zůstává bez větších změn. Z nabídky tím mj. zmizela poslední klasická planetová převodovka, protože oba hybridy používají dvouspojkovou, PHEV se sedmi a HEV se šesti stupni. O lepší aerodynamiku se postaralo snížení světlé výšky o 10 mm.

Automobilka zatím nezveřejnila kompletní technické údaje ani datum zahájení prodeje, v nabídce každopádně stále figuruje stávající model DS 4.

Technické parametry DS N°4 E-TENSE 213

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, ? × ? × ? mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon157 (100 + 21) kW, 213 (136 + 28) koní, točivý moment: 343 Nm
Baterie? (58,3 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 120 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 450 km
Cena od1 180 000 Kč
tisková zpráva
Diskuze ke článku
Daniel
Daniel
Prémiové SUV v štýle coupé v atraktívnom kabáte - po tento bod dobré....
Baterka 58 kWh a "rýchlo" nabíjanie 120kW..... WTF???? akože naozaj? toto sú parametre lacných čínskych krabíc do mesta za pár šušňov..
Halooo tieto parametre v prémii by obstáli v roku 2020.. možno.
Marek M.
Marek M.
"Francouzská prémiová značka DS, vytvořená v roce 2014, zvolila novou strategii, která by jí měla pomoci v posunu z prémiového segmentu do superprémiového."

Tak otázka je, jestli je DS vůbec vnímám jako nějaká prémie. Já teda nejsem zákazník prémiové třídy, ale pokud bych byl, DS by v seznamu nebylo, pořád to vidím jako takový trochu lepší Citroen.
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Když jsem vybíral první EV, tak cen PHEV ještě měly smysl, tedy jsem koukal i na C5X a právě DS4. Pro mě nádherné auto. Bohužel ani po faceliftu to není pořádné EV, baterie, nabíjení, predokolka? Může tažné? Aspoň V2L to má 👍🏼 No v širším hledáčku dalšího EV nebude.
Karel Marel
Karel Marel
Rikal jsem si, konecne opravdu hezke EV, pak kouknu na premiove parametry a koukam zase jinam.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze