Ministr dopravy a průmyslu a obchodu ČR, Karel Havlíček, každý čtvrtek odpovídá na položené dotazy na YouTube. Jeden dotaz byl položen přímo na naše oblíbené téma, kterým je podpora rozvoje elektromobility ze strany státu v České republice.
Dotaz diváka: Nemyslíte si, že by stálo za to podpořit elektromobilitu i mimo firmy? Nějaká malá pomoc by neuškodila. Nebo alespoň na elektroskútry, které jsou do měst ideálním přibližovadlem.
„Já vám rozumím, k čemu míříte, ale asi vás trochu zklamu. Elektromobilita by podle mého názoru měla být ze strany státu podporována zejména na úrovni budování infrastruktury. To znamená budování dobíjecích bodů. Dovedu si představit, že se podpoří Gigafactory, což je nějaká nepřímá podpora v rámci produkce a výroby elektromobilu. Dovedu si představit, že se podpoří firemní sektor přes nějaké odpisy a mělo by se zavést to, že veřejný sektor bude kupovat elektromobily. To vše si myslím, že je férová podpora, která také není nejlevnější, ale pouštět se do elektromobility ve smyslu podpory do jednotlivých domácností, fyzickým osobám jakožto spotřebitelům a začít dotovat tato vozidla, tak na to stát nemá zdroje, pak by chyběly třeba v infrastruktuře.“
„Navíc si myslím, že o cenu by měli soupeřit producenti, prodejci, dealeři atd. To znamená ti, kteří to zboží nabízejí. V tomto případě tedy elektromobily. Jamile budou cítit, že stát toto podporuje nějakým větším obnosem, tak logicky tam nebude tlak na to, aby přirozeně soutěžili, cenu sráželi a nikdy se z toho nevymotáme. Těch vozidel už je velké množství a já jsem přesvědčen, že konkurenti se prostě v tomto musí zasoutěžit.“