Dotace na elektromobil pro občany nebudou, potvrdil Havlíček

4
Dotace na elektromobil pro občany nebudou, potvrdil Havlíček
Fotografie: BMW
  • Nepřímo podpoříme vybudování Gigafactory
  • Pro domácnosti a fyzické osoby dotace nebude
  • O cenu by měli soupeřit prodejci, tím se vytvoří tlak na snížení ceny

Ministr dopravy a průmyslu a obchodu ČR, Karel Havlíček, každý čtvrtek odpovídá na položené dotazy na YouTube. Jeden dotaz byl položen přímo na naše oblíbené téma, kterým je podpora rozvoje elektromobility ze strany státu v České republice.

Dotaz diváka: Nemyslíte si, že by stálo za to podpořit elektromobilitu i mimo firmy? Nějaká malá pomoc by neuškodila. Nebo alespoň na elektroskútry, které jsou do měst ideálním přibližovadlem.

„Já vám rozumím, k čemu míříte, ale asi vás trochu zklamu. Elektromobilita by podle mého názoru měla být ze strany státu podporována zejména na úrovni budování infrastruktury. To znamená budování dobíjecích bodů. Dovedu si představit, že se podpoří Gigafactory, což je nějaká nepřímá podpora v rámci produkce a výroby elektromobilu. Dovedu si představit, že se podpoří firemní sektor přes nějaké odpisy a mělo by se zavést to, že veřejný sektor bude kupovat elektromobily. To vše si myslím, že je férová podpora, která také není nejlevnější, ale pouštět se do elektromobility ve smyslu podpory do jednotlivých domácností, fyzickým osobám jakožto spotřebitelům a začít dotovat tato vozidla, tak na to stát nemá zdroje, pak by chyběly třeba v infrastruktuře.“

„Navíc si myslím, že o cenu by měli soupeřit producenti, prodejci, dealeři atd. To znamená ti, kteří to zboží nabízejí. V tomto případě tedy elektromobily. Jamile budou cítit, že stát toto podporuje nějakým větším obnosem, tak logicky tam nebude tlak na to, aby přirozeně soutěžili, cenu sráželi a nikdy se z toho nevymotáme. Těch vozidel už je velké množství a já jsem přesvědčen, že konkurenti se prostě v tomto musí zasoutěžit.“

Související články
Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
naprostý souhlas, nepřímých podpor máme dost... dotace na nákup elektoauta by znamenala, že se chutí nuceně skládají bohatým na luxusní svezení aniž by z toho profitovali. Když dostane někdo dotaci na lepší kotel, tak z toho profituje aspoň zbytek obce... když dáme místo 200tis dotace prácháčovi na Teslu někomu ze střední vrstvy zdarma soláry na střechu, tak splníme část těch absurdních limitů na OZE a ještě mu nasadíme brouka do hlavy jestli by si BEV výhledově nepořídil sám... A dotace BEV opravdu nepovedou ke snižení ceny, stejně jako je to u sociálních nájmů etc.
Adalberto Sarto
Adalberto Sarto
Naposledy upraveno: 16. 8. 12:43
Kdo alespoň trochu získal náhled do dotační problematiky, tak ví, že více problémů vytváří, než řeší. Je to zlo stahující nás všechny do pekel. Redakce je opět evidentně zcela mimo realitu a navíc z nás chce udělat bicylový národ na způsob třetího světa 🤮🤮🤮
Danny Czech
Danny Czech
Naposledy upraveno: 16. 8. 18:38
Souhlas, měli bychom pořádně zdanit spalovací motory a vše kolem toho, aby se ten pokřivený automobilový business konečně po desetiletích narovnal.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze