V redakci máme na dlouhodobý test a zároveň na letošní sezónu Mistrovství České republiky v ecoRally kompaktní elektrické SUV Kia EV3 Long Range, tedy s větší baterií. Zároveň jde o střední výbavu Earth na 17palcových kolech (vrcholná GT-line má 19palcová), takže jde o verzi s nejdelším dojezdem. Teoreticky na tom je trochu lépe základní výbava Air se stejnou baterií, jako máme my, ale rozdíl by neměl být velký, protože má stejně velká kola.
Technické parametry Kia EV3 (2024) Long Range
Kompletní specifikaceKonstrukce | crossover, 4 300 × 1 850 × 1 560 mm, 1 810 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 283 Nm |
Baterie | 81,4 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 605 km |
Cena od | 1 024 980 Kč |
Vyzkoušeli jsme prostornost a Kia EV3 v pohodě zvládá roli rodinného auta a prostorem uvnitř i zavazadlovým prostorem je srovnatelná s naší Octavií Combi G-TEC. Ta má sice zavazadlový prostor delší, ale zase mělčí, takže celkový objem je podobný.
Máme ujeto přes 2 tisíce kilometrů se spotřebou pod 16 kWh/100 km
Během první letošní ecoRally v rámci českého šampionátu jsme si i ověřili, že po stránce úspornosti je důstojným nástupcem Nira, protože jsme měli absolutně nejnižší spotřebu ze všech posádek. Celkově máme zatím ujeto 2 160 km a spotřeba podle palubního počítače je 15,7 kWh/100 km.

V plánu máme samozřejmě naše tradiční testy, tedy zaměřené na spotřebu, dojezd i nabíjecí křivku. Kiu EV3 prověříme i v režimu městských logistických služeb a pokud vás něco dalšího na tomto autě zajímá, můžete se ptát v komentářích. Budeme rádi za tipy, co otestovat.