Divokou ePrix Paříže režíroval Buemi z Renaultu

Divokou ePrix Paříže režíroval Buemi z Renaultu
  • Událostmi nabitou ePrix Paříže ovládl stylem start–cíl Renault e.dams a navyšuje tak vedení v šampionátu, vyhrál Sébastien Buemi
  • Lucas di Grassi ze stáje ABT Sport Audi bude chtít na závod zapomenout
  • Tým TECHEETACH po slibné kvalifikaci selhal, když Vergne nedokončil a Gutiérrez propadl

Kvalifikace

Po druhých tréninkových jízdách to vypadalo, že Sébastien Buemi ze stáje Renault e.dams má zaděláno na problém. Lucas di Grassi v barvách ABT Sport Audi totiž s náskokem větším jak dvě desetiny sekundy tyto jízdy opanoval a zdálo se tak, že současného lídra šampionátu bude přinejmenším nahánět i v kvalifikaci. Jenže v ní se děly velké věci. Di Grassi nejenže nebyl schopen vydobýt si svým časem místo v takzvaném Super pole, ale po drobných zaváháních skončil hluboko v poli a do závodu vyrážel až ze 14.místa.

Komu se naopak kvalifikace vydařila náramným způsobem, byl čínský tým TECHEETACH. Oba jeho jezdci, Jean-Éric Vergne a Esteban Gutiérrez, bojovali až o samotné pole position v Super pole, kde mají piloti pouze jediný pokus. Gutiérrez v ostrém kole chyboval v nájezdu do osmé zatáčky a to znamenalo konec nadějí na pole position. Skvělý výsledek, čtvrté místo na startu, si připsal i tým NEXTEV NIO, ovšem tentokrát se o něj postaral Oliver Turvey namísto Nelsona Piqueta Jr. Dramatický souboj nakonec svedli Buemi s Vergnem. Rozhodl hned první sektor dráhy, odkud se náskok neustále zmenšoval. S rozdílem šesti tisícin vyhrál Sébastien Buemi.

Výsledková listina kvalifikace

Pozice Jezdec Tým Čas na kolo (ztráta)
1. S. Buemi Renault e.dams 1:02,319 s
2. J. Vergne TECHEETAH + 0,006 s
3. J. López DS Virgin + 0,321 s
*4. O. Turvey NEXTEV NIO + 0,591 s
5. E. Gutiérrez TECHEETAH + 10,968 s
6. N. Heidfeld Mahindra 1:02,611 s
7. F. Rosenqvist Mahindra + 0,006 s
8. R. Frijns Andretti + 0,043 s
9. M. Evans Panasonic Jaguar + 0,076 s
10. N. Prost Renault e.dams + 0,135 s
11. M. Conway Faraday Future Dragon Racing + 0,197 s
12. N. Piquet NEXTEV NIO + 0,199 s
13. J. D'Ambrosio Faraday Future Dragon Racing + 0,203 s
14. L. Di Grassi ABT Audi Sport + 0,229 s
15. T. Dillmann Venturi + 0,413 s
16. D. Abt ABT Audi Sport + 0,460 s
17. A. Da Costa Andretti + 0,657 s
18. S. Bird DS Virgin + 0,962 s
19. A. Carroll Panasonic Jaguar + 1,160 s
20. S. Sarrazin Venturi + 3,510 s

* penalizace za výměnu motoru, pokles na startu o 10 míst

Závod

Po vlažném úvodu závodu, kdy vše proběhlo bez komplikací, následovala doslova smršť důležitých událostí. Celé to odstartoval na pátém místě jedoucí Esteban Gutiérrez ve voze TECHEETACH. Ten „špuntoval“ jezdce za sebou, jmenovitě Rosenqvista, Frijnse a Evanse. Všichni tři se přes něj pokoušeli dostat, ale v tu chvíli se to povedlo pouze Rosenqvistovi.

Ve vláčku, i když o deset pozic níže, se zase bojovalo mezi di Grassim a Antoniem Felixem da Costou. Vyvrcholení přišlo v 16. kole, když oba jezdci havarovali. Pro da Costu to byl konec. Di Grassi měl ještě šanci dojet do boxů a vzhledem k vyvěšení žlutých vlajek v celé délce trati v důsledku tohoto incidentu na tom dokázal i vydělat, když se vrátil na desáté příčce. Toho totiž k výměně vozu využila většina pilotů a celé pořadí se tak rázem promíchalo.

Di Grassi tímto dostal nový impulz. Už se dral výsledkovou listinou nahoru, jenomže byl později vedením závodu penalizován za nedodržení časového limitu během zastávky v boxech. Obdržel tak trest průjezd pit lane. To samé potkalo i Adama Carolla. Brazilec se navíc vrátil s jedním kolem ztráty na šestnáctém místě a o chvíli později s týmem ABT Sport Audi další úsilí v závodě vzdal.

Do problémů se za polovinou ePrix Paříže dostal – do té doby na druhém místě kroužící – Vergne. Jeho vůz se stal neovladatelným v jedné ze šikan, což vedlo ke střetu s bariérou. Pochopitelně už s vozem nešlo pokračovat. Pro Francouze to tedy byl druhý slibně rozjetý, ale nedokončený závod v řadě. Povolán do akce navíc byl doprovodný vůz.

Di Grassi se na trať nakonec rozhodl vrátit. Pouze však s cílem získat nejrychlejší kolo závodu a jeden mistrovský bod. Výjezd to nebyl zdařilý. Nejenže mu tento cíl unikl, když si nejrychlejší kolo připsal Sam Bird z DS Virgin, ale v předposledním kole dokonce havaroval. Závod se musel dojet za safety carem a pořadí už tak zůstalo neměnné. Stejně jako minulou sobotu, i dnes si Buemi zajistil vítězství stylem start–cíl. Druhý skončil José María López a na stupních vítězů je doplnil Nick Heidfeld.

Penalizacím po skončení závodu neunikli Robin Frijns a Esteban Gutiérrez za překročení rychlostního limitu pod žlutými vlajkami. Oba byli „obdařeni“ 5 sekundami k jejich výslednému času.

Výsledková listina ePrix Paříže

Pozice Jezdec Tým Počet kol (ztráta)
1. S. Buemi Renault e.dams 49
2. J. López DS Virgin + 0,707 s
3. N. Heidfeld Mahindra + 2,043 s
4. F. Rosenqvist Mahindra + 2,621 s
5. N. Prost Renault e.dams + 3,521 s
6. R. Frijns Andretti + 3,999 s
7. N. Piquet NEXTEV NIO + 32,420 s
8. T. Dillmann Venturi + 32,929 s
9. M. Evans Panasonic Jaguar + 33,369 s
10. S. Sarrazin Venturi + 34,051 s
11. O. Turvey NEXTEV NIO + 35,082 s
12. E. Gutiérrez TECHEETAH + 35,197 s
13. D. Abt ABT Audi Sport + 1 kolo
14. M. Conway Faraday Future Dragon Racing + 1 kolo
15. A. Carroll Panasonic Jaguar + 1 kolo
16. S. Bird DS Virgin + 2 kolo
17. L. Di Grassi ABT Audi Sport + 10 kol
18. J. D'Ambrosio Faraday Future Dragon Racing + 13 kol
19. J. Vergne TECHEETAH + 15 kol
20. A. Da Costa Andretti + 30 kol

Zdroj: fiaformulae.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze