Kvalifikace
Po druhých tréninkových jízdách to vypadalo, že Sébastien Buemi ze stáje Renault e.dams má zaděláno na problém. Lucas di Grassi v barvách ABT Sport Audi totiž s náskokem větším jak dvě desetiny sekundy tyto jízdy opanoval a zdálo se tak, že současného lídra šampionátu bude přinejmenším nahánět i v kvalifikaci. Jenže v ní se děly velké věci. Di Grassi nejenže nebyl schopen vydobýt si svým časem místo v takzvaném Super pole, ale po drobných zaváháních skončil hluboko v poli a do závodu vyrážel až ze 14.místa.
Komu se naopak kvalifikace vydařila náramným způsobem, byl čínský tým TECHEETACH. Oba jeho jezdci, Jean-Éric Vergne a Esteban Gutiérrez, bojovali až o samotné pole position v Super pole, kde mají piloti pouze jediný pokus. Gutiérrez v ostrém kole chyboval v nájezdu do osmé zatáčky a to znamenalo konec nadějí na pole position. Skvělý výsledek, čtvrté místo na startu, si připsal i tým NEXTEV NIO, ovšem tentokrát se o něj postaral Oliver Turvey namísto Nelsona Piqueta Jr. Dramatický souboj nakonec svedli Buemi s Vergnem. Rozhodl hned první sektor dráhy, odkud se náskok neustále zmenšoval. S rozdílem šesti tisícin vyhrál Sébastien Buemi.
Výsledková listina kvalifikace
Pozice | Jezdec | Tým | Čas na kolo (ztráta) |
---|---|---|---|
1. | S. Buemi | Renault e.dams | 1:02,319 s |
2. | J. Vergne | TECHEETAH | + 0,006 s |
3. | J. López | DS Virgin | + 0,321 s |
*4. | O. Turvey | NEXTEV NIO | + 0,591 s |
5. | E. Gutiérrez | TECHEETAH | + 10,968 s |
6. | N. Heidfeld | Mahindra | 1:02,611 s |
7. | F. Rosenqvist | Mahindra | + 0,006 s |
8. | R. Frijns | Andretti | + 0,043 s |
9. | M. Evans | Panasonic Jaguar | + 0,076 s |
10. | N. Prost | Renault e.dams | + 0,135 s |
11. | M. Conway | Faraday Future Dragon Racing | + 0,197 s |
12. | N. Piquet | NEXTEV NIO | + 0,199 s |
13. | J. D'Ambrosio | Faraday Future Dragon Racing | + 0,203 s |
14. | L. Di Grassi | ABT Audi Sport | + 0,229 s |
15. | T. Dillmann | Venturi | + 0,413 s |
16. | D. Abt | ABT Audi Sport | + 0,460 s |
17. | A. Da Costa | Andretti | + 0,657 s |
18. | S. Bird | DS Virgin | + 0,962 s |
19. | A. Carroll | Panasonic Jaguar | + 1,160 s |
20. | S. Sarrazin | Venturi | + 3,510 s |
* penalizace za výměnu motoru, pokles na startu o 10 míst
Závod
Po vlažném úvodu závodu, kdy vše proběhlo bez komplikací, následovala doslova smršť důležitých událostí. Celé to odstartoval na pátém místě jedoucí Esteban Gutiérrez ve voze TECHEETACH. Ten „špuntoval“ jezdce za sebou, jmenovitě Rosenqvista, Frijnse a Evanse. Všichni tři se přes něj pokoušeli dostat, ale v tu chvíli se to povedlo pouze Rosenqvistovi.
Ve vláčku, i když o deset pozic níže, se zase bojovalo mezi di Grassim a Antoniem Felixem da Costou. Vyvrcholení přišlo v 16. kole, když oba jezdci havarovali. Pro da Costu to byl konec. Di Grassi měl ještě šanci dojet do boxů a vzhledem k vyvěšení žlutých vlajek v celé délce trati v důsledku tohoto incidentu na tom dokázal i vydělat, když se vrátil na desáté příčce. Toho totiž k výměně vozu využila většina pilotů a celé pořadí se tak rázem promíchalo.
Crash! @afelixdacosta out after contact with @LucasdiGrassi #ParisePrix pic.twitter.com/FO8DdDFOJ9
— FIA Formula E (@FIAformulaE) 20. května 2017
Di Grassi tímto dostal nový impulz. Už se dral výsledkovou listinou nahoru, jenomže byl později vedením závodu penalizován za nedodržení časového limitu během zastávky v boxech. Obdržel tak trest průjezd pit lane. To samé potkalo i Adama Carolla. Brazilec se navíc vrátil s jedním kolem ztráty na šestnáctém místě a o chvíli později s týmem ABT Sport Audi další úsilí v závodě vzdal.
Do problémů se za polovinou ePrix Paříže dostal – do té doby na druhém místě kroužící – Vergne. Jeho vůz se stal neovladatelným v jedné ze šikan, což vedlo ke střetu s bariérou. Pochopitelně už s vozem nešlo pokračovat. Pro Francouze to tedy byl druhý slibně rozjetý, ale nedokončený závod v řadě. Povolán do akce navíc byl doprovodný vůz.
Di Grassi se na trať nakonec rozhodl vrátit. Pouze však s cílem získat nejrychlejší kolo závodu a jeden mistrovský bod. Výjezd to nebyl zdařilý. Nejenže mu tento cíl unikl, když si nejrychlejší kolo připsal Sam Bird z DS Virgin, ale v předposledním kole dokonce havaroval. Závod se musel dojet za safety carem a pořadí už tak zůstalo neměnné. Stejně jako minulou sobotu, i dnes si Buemi zajistil vítězství stylem start–cíl. Druhý skončil José María López a na stupních vítězů je doplnil Nick Heidfeld.
A push too far. @LucasdiGrassi ends in the barriers as he fought for the Visa Fastest Lap #ParisePrix pic.twitter.com/jIqnD6uYCO
— FIA Formula E (@FIAformulaE) 20. května 2017
Penalizacím po skončení závodu neunikli Robin Frijns a Esteban Gutiérrez za překročení rychlostního limitu pod žlutými vlajkami. Oba byli „obdařeni“ 5 sekundami k jejich výslednému času.
Výsledková listina ePrix Paříže
Pozice | Jezdec | Tým | Počet kol (ztráta) |
---|---|---|---|
1. | S. Buemi | Renault e.dams | 49 |
2. | J. López | DS Virgin | + 0,707 s |
3. | N. Heidfeld | Mahindra | + 2,043 s |
4. | F. Rosenqvist | Mahindra | + 2,621 s |
5. | N. Prost | Renault e.dams | + 3,521 s |
6. | R. Frijns | Andretti | + 3,999 s |
7. | N. Piquet | NEXTEV NIO | + 32,420 s |
8. | T. Dillmann | Venturi | + 32,929 s |
9. | M. Evans | Panasonic Jaguar | + 33,369 s |
10. | S. Sarrazin | Venturi | + 34,051 s |
11. | O. Turvey | NEXTEV NIO | + 35,082 s |
12. | E. Gutiérrez | TECHEETAH | + 35,197 s |
13. | D. Abt | ABT Audi Sport | + 1 kolo |
14. | M. Conway | Faraday Future Dragon Racing | + 1 kolo |
15. | A. Carroll | Panasonic Jaguar | + 1 kolo |
16. | S. Bird | DS Virgin | + 2 kolo |
17. | L. Di Grassi | ABT Audi Sport | + 10 kol |
18. | J. D'Ambrosio | Faraday Future Dragon Racing | + 13 kol |
19. | J. Vergne | TECHEETAH | + 15 kol |
20. | A. Da Costa | Andretti | + 30 kol |
Zdroj: fiaformulae.com