Další generace Renaultu Master přichází. K dostání bude i elektrická verze

1
Další generace Renaultu Master přichází. K dostání bude i elektrická verze
Fotografie: Renault
  • Nová platforma nabízí různé druhy pohonných jednotek
  • Renault Master nové generace dostal 9stupňovou automatickou převodovku
  • První zákazníci si vůz budou moci převzít na jaře příštího roku

Renault prodal od roku 1980 více než 3 miliony dodávek Master a od počátku je vyrábí v Batilly ve východní Francii. Bohatá historie a úspěchy tohoto modelu za těchto více než 40 let a tři generace jej zařadily mezi dlouholeté lídry ve své kategorii v Evropě. Tento model jezdí po silnicích ve více než 50 zemích, od roku 1990 také v několika zemích Jižní Ameriky. Čtvrtá generace vozů Renault Master se připravuje na posílení tohoto úspěchu a je zase o něco blíže kategorii osobních vozidel. Přístrojová deska ve tvaru písmene S směřující k řidiči přispívá k většímu prostoru uvnitř vozu. Novinkou je 10" obrazovka, která je součástí standardní výbavy celé modelové řady. Verze s automatickou převodovkou mají nyní páku převodovky na volantu, čímž se na středové konzoli uvolnilo ještě více místa.

Celkový úložný prostor v kabině o objemu 135 litrů představuje nárůst o 25 % ve srovnání s třetí generací. Využít lze jednu z mnoha přihrádek na palubní desce, bočních držáků na nápoje, zásuvek v odkládací schránce, otvoru ve stropě kabiny a dvou úložných úrovní ve dveřích. Novinka se snadno promění v kancelář na kolech. Zadní část prostředního sedadla se sklopí do podoby pracovního stolu, v podstavci se nachází přihrádka pro uložení notebooku a porty USB-C pro napájení zařízení. Oděruvzdorné a robustní okraje sedadel potažené materiálem TEP usnadňují nastupování a vystupování z vozu. Bohatý výběr sedadel zahrnuje odpružené a otočné varianty, samostatná sedadla a tři typy lavic (dvě látkové a jednu TEP).

Odpor vzduchu u nového Masteru je o více než 20 % nižší než u předchozí generace. Pomohly tomu i ty nejmenší detaily: kapota je kratší, čelní sklo je posunuté více dopředu a skloněné, boční zrcátka, kanály pro přívod vzduchu v nárazníku a sklon střechy byly zefektivněny a záď je užší. Lepší aerodynamika zlepšila také akustický komfort v kabině. Vzhledem k tomu, že vůz je příliš velký pro aerodynamický tunel, který Renault obvykle používá, byly v Saint-Cyr provedeny vývojové studie aerodynamiky na modelech v menším měřítku. Emise CO2 vozu jsou o podstatných 39 g/km nižší a nyní se pohybují pod hranicí 200 g/km. Čtvrté vydání Renaultu Master je dostupné s naftovými motory, ale i v čistě elektrické variantě.

Plně elektrické verze jsou poháněny motorem o výkonu 96 kW nebo 105 kW, který v obou případech dosahuje točivého momentu 300 Nm. První z nich je napájena 40kWh baterií a má dojezd 180 km podle WLTP, druhá 87kWh baterií s dojezdem více než 410 km podle WLTP. Zcela nový Renault Master se tak může pochlubit rekordním užitečným zatížením (až 1 625 kg u dodávky vyžadující řidičské oprávnění skupiny B), vynikajícím dojezdem a tažnou kapacitou až 2,5 tuny. Jeho spotřeba zůstává díky tepelnému managementu baterie rozumná, normovaná počítá s hodnotou 21 kWh/100 km u verze s velkou baterií o kapacitě 87 kWh. Rychlonabíjení lze uskutečnit výkonem až 130 kW, což navýší dojezd o 229 km za 30 minut. Domácí nabíječka AC o výkonu 22 kW doplní baterii z 10 na 100 % za necelé 4 hodiny.

Ani po stránce výbavy na tom není nový Master vůbec špatně. Je totiž vybaven 20 asistenčními systémy, které maximalizují bezpečnost lidí ve voze i v jeho okolí. Jeho aktivní bezpečnostní funkce jsou v nejvyšší pohotovosti a zahrnují systémy boční stability, automatického nouzového brzdění a asistenta stability přívěsu. Dále je vybaven inteligentním asistentem rychlosti, který pomáhá řidiči dodržovat rychlostní limity. Nechybí systém OpenR Link s integrovanými funkcemi Google a k dispozici je 20 přestavbových základen z výrobních závodů, kde dílny zvládnou řadu úprav přímo (přidání sklápěcích korb, zvětšení prostoru v kabině, zvětšení objemu atd.). Tento katalog továrních sestav také zkracuje dobu realizace a zjednodušuje logistiku přepravy. K dostání bude nový Renault Master na jaře příštího roku, přičemž zatím nejsou stanoveny ceny pro český trh.

Technické parametry Renault Master (2024) 40

Kompletní specifikace
Konstrukcedodávka, ? × ? × ? mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon96 kW, 130 koní, točivý moment: 300 Nm
Baterie40 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 130 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 200 km
Cena od
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Je to nádherná dodávka. A když se nad tím zamyslím, tak jsem to ještě o žádné užitkové dodávce před tím asi nenapsal. :-)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze