Dachser začal používat první 19tunový kamion Mercedes-Benz eActros

Dachser začal používat první 19tunový kamion Mercedes-Benz eActros
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Model eActros lze nabíjet výkonem až 160 kW
  • Na plně nabité baterie ujede 300 km
  • Dva chlazené elektromotory generují trvalý výkon 330 kW

Mezinárodní logistický provider Dachser rozšířil svoji flotilu o první elektrické bateriové vozidlo ze sériové výroby Mercedes-Benz eActros. Karin Rådström, CEO společnosti Mercedes-Benz Lkw, během setkání se zákazníky ve Wörth am Rhein osobně předala model eActros 300 Stefanu Hohmovi, který je CDO skupiny Dachser a člen výkonné rady. Firma Dachser vidí pro plně elektrické 19tunové vozidlo široké možnosti použití a v souladu se svojí strategií pro ochranu klimatu již plánuje nasazení dalších vozidel tohoto typu. „Sériově vyráběny eActros je důležitou součástí našeho konceptu pro zásobování měst DACHSER Emission-Free Delivery, který v současné době rozšiřujeme do jedenácti evropských metropolitních regionů“, uvedl Stefan Hohm u příležitosti předání prvního sériového vozidla, které nahradí prototyp testovaný v praxi společností Dachser na pobočce ve Stuttgartu od roku 2019. Dále dodal: „eActros ve Stuttgartu prokázal svůj význam pro každodenní praxi, především v bezemisní přímé distribuci paletizovaného zboží k našim zákazníkům. Kromě toho vidíme potenciál tohoto plně elektrického 19tunového vozu i v kyvadlových přepravách. Vycházíme z toho, že vozidlo najde v udržitelné sběrné službě široké uplatnění“.

Ve Stuttgartu přepravuje Dachser s eActrosem svým zákazníkům v centru města kusové a paletové zásilky sběrné služby, které jsou velké a těžké pro balíkovou distribuci. eActros navíc také společně s FUSO eCanter (7,5tunové elektrické vozidlo) zásobuje mikrohub v centru města zásilkami, které jsou na poslední míli rozvezeny pomocí nákladních elektrokol. Všechny kusové zásilky v přesně definované oblasti označené jako DACHSER Emission-Free Delivery jsou Dachserem lokálně doručeny bez emisí CO2 a oxidu dusíku. K dobíjení na pobočce Dachser Kornwestheim používá eActros výhradně zelenou elektřinu. Pro použití ve Stuttgartu byl eActros nakonfigurován jako 4×2 s aerodynamickou skříňovou karoserií. Model spojuje vysoké užitečné zatížení s vysokým přepravním objemem a díky své aerodynamice dokáže zvýšit svůj dojezd.

19tunové vozidlo bylo podle plánu vyrobeno po zahájení sériové produkce již vloni a nyní po schválení federálního financování bylo na setkání se zákazníky oficiálně předáno. eActros přichází na trh s volitelnou možností tří (eActros 300, dojezd 300 km) nebo čtyř bateriových sad (eActros 400, dojezd 400 km), každá se pak nabízí s instalovanou kapacitou 112 kWh a využitelnou kapacitou okolo 97 kWh. Oba kapalinou chlazené elektromotory generují trvalý výkon 330 kW a špičkový výkon 400 kW. Navíc při předvídavém způsobu jízdy může být elektrická energie získávána zpět rekuperací. Energie získaná brzděním se vrací zpět do baterií eActrosu a je opět k dispozici pro pohon vozidla. Model eActros lze nabíjet výkonem až 160 kW a tři bateriové sady na jedné běžné stejnosměrné rychlonabíjecí stanici s nabíjecím proudem 400 A potřebují pro dobití z 20 na 80 procent kapacity o něco více než jednu hodinu.

Přechod na plně elektrická nákladní vozidla bude svědčit i řidičkám a řidičům. Podle výrobce umožňuje jízdní dynamika eActrosu uvolněnější a méně namáhavou jízdu než konvenční nákladní vozidlo s dieselovým pohonem. Nízké těžiště také zlepšuje průjezd zatáčkami. Hladina hluku v kabině vozidla byla snížena o 10 dB — to odpovídá zhruba poloviční úrovni vnímatelné hladiny hluku — což rovněž přispívá ke zvýšení komfortu řidiče v provozu při plném zatížení. Na rozdíl od dieselového nákladního vozidla se kromě toho také vyznačuje menšími vibracemi.

Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze