Cupra míří do nové éry. Tři roky po své premiéře v Terramaru vstupuje tato automobilová značka do klíčového roku 2021. V něm se stane impulzem pro pokračující transformaci společnosti. Šesti externě nabíjitelnými hybridními verzemi a svým historicky prvním 100% elektromobilem Cupra Born také dokáže, že elektrifikace a sportovní výkony tvoří dokonalou kombinaci.
Tým značky Cupra odhalil plány pro budoucnost v rámci oslav jejího třetího výročí na virtuální platformě Cupra e-Garage. Digitální akce se zúčastnili vzácní hosté, mezi nimiž nechyběli ambasadoři Marc ter Stegen a Fernando Belasteguín, závodní jezdci Mattias Ekström, Jordi Gené a Mikel Azcona a Vince Gerardis, výkonný koproducent seriálu Hra o trůny.
CUPRA míří do nové éry. Šesti externě nabíjitelnými hybridními verzemi a svým historicky prvním 100% elektromobilem CUPRA Born dokáže, že elektrifikace a sportovní výkony tvoří dokonalou kombinaci. Více na: https://t.co/kEU15Kt3Da pic.twitter.com/2xrenleN3q
— SEAT Česká republika (@SEATcz) February 22, 2021
Cupra se stává součástí každodenního života
Předseda představenstva značky Cupra Wayne Griffiths zahájil akci slovy: „Značka Cupra v uplynulých třech letech každého překvapila a pokračovala v růstu dokonce i v průběhu pandemie. Díky těmto skvělým výsledkům můžeme v roce 2021 s optimismem znovu přidat plyn. V letošním roce očekáváme zdvojnásobení objemu prodeje z roku 2020 a dosažení 10% podílu na celkovém prodeji společnosti SEAT.“
Cupra překonává od svého založení v roce 2018 veškerá původní očekávání. Celkem tato značka prodala již 65 000 vozů a roste dvouciferným tempem. Po uvedení nové produktové řady a představení Formentoru, prvního modelu vyvinutého exkluzivně pro značku Cupra, došlo k dalšímu urychlení růstu. V lednu 2021 se Cupra stala nejrychleji rostoucí značkou a dosáhla druhého měsíčního prodejního rekordu v řadě.
Tři strategické pilíře v roce 2021
Strategie značky Cupra pro dosažení letošních cílů spočívá na třech pilířích: posílení produktové řady její elektrifikací, realizaci nové prodejní strategie, která upevní přítomnost značky na globálních trzích, a rozšiřování světa značky prostřednictvím nových zážitků. Elektrifikace bude klíčem k růstu značky Cupra v roce 2021. Značka hodlá posílit svou přítomnost na evropských trzích nabídkou šesti hybridních variant modelů Cupra Leon, Cupra Formentor a Cupra Ateca, a získat tak přístup k nejvíce elektrifikovaným trhům, například v Norsku a Nizozemí. Cílem značky je 50% podíl hybridních verzí s možností vnějšího nabíjení na celkovém prodeji modelu Formentor. Cupra navíc rozšíří svou přítomnost na mezinárodních trzích, například v Mexiku, Izraeli a Turecku.
Nabídku osmi pohonů pro první exkluzivní model značky završuje právě představený model Cupra Formentor VZ5. Cupra vyrobí pouhých 7 000 vozů této speciální limitované edice nabízející výkon 390 k. Dr. Werner Tietz, člen představenstva odpovědný za výzkum a vývoj, po její světové premiéře řekl: „Cupra Formentor VZ5 je pro automobilové nadšence dokonalým ztělesněním sportovních výkonů poskytovaných spalovacím motorem. S verzí VZ5 jsme dosáhli něčeho, o čem si mnoho lidí myslelo, že toho nejsme schopni. Tento vůz je naším klenotem a jedním z nejlepších příkladů propojení mezi závodními okruhy a silnicemi. Na jeho vzniku se významně podíleli naši jezdci Mattias Ekström a Jordi Gené.“ Třetím členem týmu značky pro první šampionát závodů elektrických cestovních vozů PURE ETCR se stal španělský pilot Mikel Azcona.
Cupra Born: začátek nové éry
Představení sériově vyráběného modelu Cupra Born, který dostal název po velmi moderní barcelonské čtvrti, jež inspirovala jeho vznik, bude impulzem pro transformaci společnosti. Wayne Griffiths k tomu říká: „Cupra Born přinese svým podnětným designem a okamžitými výkony revoluci na trh elektricky poháněných vozů. Toto vozidlo zvýší ziskovost společnosti a ziskovou marži značky. Cupra Born navíc přispěje ke snižování globálních emisí CO2 a plnění evropských cílů. Tímto vozem s emocionálním nábojem a sportovním charakterem chceme přispět k elektrifikaci Španělska a světa. A rovněž chceme, aby se nová generace mladých vyzývatelů stala součástí této transformace. Proto budeme toto vozidlo nabízet také na základě předplatného s měsíčním poplatkem za jeho používání a další související služby.“
Druhým strategickým pilířem značky Cupra bude realizace nové prodejní strategie, která vychází vstříc požadavkům nové generace řidičů efektivnějším a trvale udržitelnějším modelem prodeje. S uvedením modelu Cupra Born na trh bude spuštěn agenturní model. Tento revoluční systém zvýší přítomnost dealerské sítě na internetu. Značka navíc hodlá rozšířit své zastoupení na hlavních třídách otevíráním showroomů City Garage Store v centrech významných měst na celém světě. Po otevření exkluzivních showroomů v Mexiku, Hamburku a Barceloně plánuje Cupra otevřít ve druhé polovině letošního roku nový City Garage Store v Mnichově.
Cupra hodlá tímto novým modelem prodeje rozšířit svou globální síť na 800 prodejních partnerů do konce roku 2022. Společnost navíc plánuje zvětšit svůj tým prodejních poradců Cupra Master na 1 000 členů. Tito specialisté jsou tváří značky a hlavními prostředníky ve vztahu se zákazníky od prvního kontaktu až po poprodejní služby.
Cupra Born otevře díky této nové prodejní strategii brány k novým mezinárodním trhům a zvýší přítomnost značky v nejvíce elektrifikovaných zemích. Značka doufá, že elektromobil s dojezdem 500 km a elegantním designem, rozšíří její zákaznickou základnu a získá nové klienty, kteří hledají nejvyspělejší technologie s minimálním vlivem na životní prostředí, protože některé díly tohoto modelu se budou vyrábět z recyklovaných plastů. Výroba modelu Cupra Born bude spuštěna ve druhé polovině roku v německém závodě Cvikov. Wayne Griffiths navíc na konci své prezentace oznámil, že značka pracuje na tom, aby proměnila koncepční elektromobil Cupra Tavascan v realitu.
Cupra rozšiřuje svůj svět
Kompletní produktovou řadu a globální prodejní síť doplní třetí pilíř strategie značky Cupra, který spočívá ve vytváření nových zážitků a expanzi do nových teritorií s vizí inspirovat svět z Barcelony. Antonino Labate, ředitel strategie, obchodního rozvoje a provozních činností značky Cupra, představil padelovou raketu vyvinutou ve spolupráci se sportovní značkou Wilson pro hráče globálního seriálu padelových turnajů World Padel Tour a ambasadora značky Cupra Fernanda Belasteguína. Firma chce touto raketou, s níž bude Argentinec hrát na některých turnajích profesionálního okruhu, ukázat své úsilí o propagaci padelu, který je nejrychleji rostoucím sportem v Evropě.
Labate navíc oznámil novou spolupráci se společností De Antonio Yachts, výrobcem designových vysokovýkonných jachet se sídlem v Barceloně. Obě značky již spolupracují na designu D28 De Antonio Cupra, jachty v ikonických barvách výrobce automobilů. Člen nejvyššího vedení značky Cupra uvedl, že budoucí ambicí obou značek je konstrukce jachty s hybridním pohonem.
Protože lidé a jejich emoce jsou jádrem strategie značky, akci stylově uzavřelo promítání video upoutávky na televizní sci-fi RPM, jehož děj se odehrává v roce 2101. Emoce jsou zakázané a skupina rebelů se snaží vzkřísit lidskost. V upoutávce vystupují známí herci, například Natalia Reyesová, hlavní hvězda filmu Terminator, španělský herec Eduard Fernández ze seriálu 30 Monedas a herečka Juana Acostaová, nominovaná na španělské filmové ocenění Goya. Při oznámení nové spolupráce s promítáním upoutávky na RPM vystoupil Vince Gerardis, výkonný koproducent seriálu Hra o trůny, spolu s bratry Uriaovými a filmovým producentem Danielem Posadou ze společnosti Infinito Studios.
We embrace emotions through our cars. Soon these emotions will go beyond the road. You will have to wait for tomorrow at 6pm (CET) to find out. #RPM #Anniv3rsary ➡️ https://t.co/E4i5OFf4VS pic.twitter.com/6w1FuOjusP
— CUPRA (@CUPRA) February 21, 2021