Crashtest Mazdy MX-30 R-EV: benzinový motor bezpečnost nezhoršil

Crashtest Mazdy MX-30 R-EV: benzinový motor bezpečnost nezhoršil
Fotografie: Euro NCAP
  • Plug-in hybridní Mazda MX-30 v nárazovém testu obstála podobně jako čistě elektrická verze
  • Získala maximální pětihvězdičkové hodnocení
  • Znovu si zapsala velmi vysoké skóre za ochranu dospělých i dětí

Zatímco původní čistě elektrická Mazda MX-30 byla vůbec prvním vozem značky, který si připsal pětihvězdičkové skóre z nových, zpřísněných nárazových testů Euro NCAP 2020, plug-in hybridní verze R-EV jde v jeho šlépějích důsledně. V její základní konstrukci se totiž vůči čistému elektromobily odehrály jen minimální změny, a tak i nárazový test Mazdy MX-30 R-EV dopadl s maximálním možným hodnocením. Protože jde nomenklaturně o jediný model, došlo tak de facto k potvrzení původního výsledku, který nyní platí pro celou modelovou řadu MX-30.

Vůz tedy potvrdil vynikající výsledky v ochraně dospělých i dětských pasažérů, přičemž v první kategorii získala Mazda 91 %, ve druhé potom 87 %, přičemž jednotlivé sledované části testovacích figurín byly při nárazech zatíženy maximálně na dvojku z pětistupňové škály. Dětské figuríny v sedačkách dokonce testy přestály kompletně na jedničku. Dalšími dvěma základními kategoriemi hodnocení jsou ochrana sražených chodců a asistenční systémy. V prvním případě získala Mazda za ochranu zranitelných ostatních účastníků silničního provozu 68 %, což je opět velmi dobrý výsledek, s nebezpečnými místy na A-sloupkách a světlometech, asistenční systémy si pak vysloužily 73 % kvůli drobnému zaváhání detekce chodců a cyklistů v noci.

Lehká a pevná karoserie plně vytěžila své velkorysé proporce ve prospěch pasivní ochrany posádky. Deformační zóny jsou ze všech stran velice účinné

Body se strhávaly ve vedlejších disciplínách za chybějící detekci obsazení všech sedadel kromě spolujezdcova, horší funkčnost samočinného udržování v jízdním pruhu LKA, zcela špatnou detekci protijedoucího vozidla při kolizním odbočování a také fakt, že sada asistentů pro jízdu v pruzích LDWS funguje až od 55 km/h, nelze ji tak použít kupříkladu při popojíždění v koloně. Pouze průměrné hodnocení si také vysloužila detekce cyklisty křížícího cestu přijíždějícímu automobilu. Ve všech ostatních podkategoriích však asistenční a podpůrné systémy zafungovaly na jedničku.

Mazda MX-30 R–EV – první pohled

Technické parametry Mazda MX-30 (2020) R-EV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 395 × 1 795 × 1 555 mm, 1 778 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon125 (55 + 125) kW, 170 (74 + 170) koní, točivý moment: 260 Nm / 4 481 ot/min
Baterie17,8 kWh (16 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 36 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,5 kWh / 100 km, dojezd: 515 + 85 km
Cena od949 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze