Zatímco původní čistě elektrická Mazda MX-30 byla vůbec prvním vozem značky, který si připsal pětihvězdičkové skóre z nových, zpřísněných nárazových testů Euro NCAP 2020, plug-in hybridní verze R-EV jde v jeho šlépějích důsledně. V její základní konstrukci se totiž vůči čistému elektromobily odehrály jen minimální změny, a tak i nárazový test Mazdy MX-30 R-EV dopadl s maximálním možným hodnocením. Protože jde nomenklaturně o jediný model, došlo tak de facto k potvrzení původního výsledku, který nyní platí pro celou modelovou řadu MX-30.
Vůz tedy potvrdil vynikající výsledky v ochraně dospělých i dětských pasažérů, přičemž v první kategorii získala Mazda 91 %, ve druhé potom 87 %, přičemž jednotlivé sledované části testovacích figurín byly při nárazech zatíženy maximálně na dvojku z pětistupňové škály. Dětské figuríny v sedačkách dokonce testy přestály kompletně na jedničku. Dalšími dvěma základními kategoriemi hodnocení jsou ochrana sražených chodců a asistenční systémy. V prvním případě získala Mazda za ochranu zranitelných ostatních účastníků silničního provozu 68 %, což je opět velmi dobrý výsledek, s nebezpečnými místy na A-sloupkách a světlometech, asistenční systémy si pak vysloužily 73 % kvůli drobnému zaváhání detekce chodců a cyklistů v noci.
Body se strhávaly ve vedlejších disciplínách za chybějící detekci obsazení všech sedadel kromě spolujezdcova, horší funkčnost samočinného udržování v jízdním pruhu LKA, zcela špatnou detekci protijedoucího vozidla při kolizním odbočování a také fakt, že sada asistentů pro jízdu v pruzích LDWS funguje až od 55 km/h, nelze ji tak použít kupříkladu při popojíždění v koloně. Pouze průměrné hodnocení si také vysloužila detekce cyklisty křížícího cestu přijíždějícímu automobilu. Ve všech ostatních podkategoriích však asistenční a podpůrné systémy zafungovaly na jedničku.
Mazda MX-30 R–EV – první pohled
Technické parametry Mazda MX-30 (2020) R-EV
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 395 × 1 795 × 1 555 mm, 1 778 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 125 (55 + 125) kW, 170 (74 + 170) koní, točivý moment: 260 Nm / 4 481 ot/min |
Baterie | 17,8 kWh (16 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 36 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,5 kWh / 100 km, dojezd: 515 + 85 km |
Cena od | 949 000 Kč |