Colt se vrací na scénu. Tentokrát bude mít nabito i elektřinou

Colt se vrací na scénu. Tentokrát bude mít nabito i elektřinou
Fotografie: Mitsubishi
  • Mitsubishi Colt patří k legendám českých silnic devadesátých a nultých let
  • Před časem zmizelo z nabídky ve prospěch různých crossoverů
  • Chystá ale velký návrat, tentokrát s alianční technikou

Oblý Colt čtvrté generace z počátku 90. let patřil k nejkrásnějším autům českých silnic a také k technickým ikonám. Jakkoliv se tomu dnes už jen těžko věří, pod kapotou skrýval neuvěřitelnou paletu motorů od čiperné třináctistovky přes dvě různé šestnáctistovky (včetně V6!) až po dvoulitr turbo známý také z technicky příbuzného Lanceru Evo. Nechyběly ani dva různé turbodiesely a řada dalších důkazů, že Mitsubishi patří mezi dobovou technologickou špičku. Časy se ovšem změnily a šestá generace se se svým kontroverzním designem do evropského vkusu netrefila, ač šlo o technicky skvělé auto (technicky spřízněné například s dobovými Smarty). Vyráběla se plných 11 let a nabídla mj. kupé-kabriolet s pevnou skládací střechou, ale nástupce nedostala.

Jenže nedávné plány Mitsubishi na postupné stažení z evropského trhu byly přehodnoceny a značka se naopak začne vracet od výhradní produkce více či méně terénních modelů k osvědčené klasice. A v ní nebude chybět ani nové Mitsubishi Colt chystané na podzim 2023. Letošní šedesáté výročí jména Colt je k tomu velmi dobrou záminkou. Velká změna ovšem čeká v použité technice. Za odolnými a technicky vypiplanými platformami Mitsubishi udělali šéfové aliance Renault-Nissan-Mitsubishi tlustou čáru a přinejmenším menší modely této značky (týká se to i chystaného nového ASX) vyjedou na sdílené koncernové technice, v tomto případě konkrétně na platformě CMF-B pro segment čtyřmetrových městských automobilů.

Jaký bude podíl japonské techniky, v tuto chvíli nevíme, pravděpodobnější je ale nasazení malých tří a čtyřválců Renault TCe s přímým a nepřímým vstřikováním. Této spekulaci by nahrával i fakt, že tisková zpráva hovoří rovněž o hybridní technologii (HEV). A protože úkolem pro nejbližší roky je především hlídání nákladů, nová generace už nebude vyjíždět z nizozemského NedCaru, ani z italského závodu Pininfarina (tam se vyráběl právě kupé-kabriolet CZC), nýbrž z Bursy, ležící v asijské části Turecka. Konkrétně v továrně Oyak Renault, kde se vyrábějí třeba Megany. Není bez zajímavosti, že v tomto čtvrtém nejlidnatějším tureckém městě nepolíbeném turismem má továrnu i konkurenční Stellantis.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze