Coca-Cola porazila Pepsi. Tentokrát na silnicích

Coca-Cola porazila Pepsi. Tentokrát na silnicích
Fotografie: Renault Trucks
  • Dva nápojové koncerny zpestřují svým soubojem západní kulturu už více než 100 let
  • Za tu dobu naučily miliony lidí pít nezdravé slazené nápoje
  • Nyní však jejich zápolení přineslo pro změnu něco dobrého

Měla z toho být reklamní supernova. Společnost PepsiCo, výrobce světoznámého nápoje, si mezi prvními objednal celou flotilu elektrických tahačů Tesla Semi a reklamní oddělení se už už chystalo, jak budou širé Spojené státy křižovat zdaleka viditelné tahače v typické firemní modři a média se budou předhánět, kdo napíše zajímavější článek o tom, jak Pepsi za svými zákazníky jezdí ekologicky. Jenže všechno dopadlo úplně jinak. Coca-Cola jí prvenství vyfoukla, byť zdaleka ne tak spektakulárním způsobem.

Zatímco v roce 2017 připomínalo představení Tesly Semi bouři z čistého nebe, dnes už jí rychle dorůstá konkurence. A ta, na rozdíl od Tesly, své kamiony v tuto chvíli už reálně vyrábí a prodává. Supertahač Semi, který měl působit svým řidičům nevolnost z přetížení při akceleraci, se totiž měl do výroby dostat podle dalšího z mnoha Muskových slibů už v roce 2019. A pokud by se tak stalo, tak by PepsiCo byla ještě dlouho jediná ve svém oboru, kdo by se mohl chlubit elektrickou flotilou. Jenže se tak nestalo a v neoficiálním souboji zvítězil červený soupeř značky – Coca-Cola, která právě nyní nasadila do provozu první elektrické kamiony Renault, byť si je objednala mnohem později než PepsiCo. A automobilka to neváhala připomenout.


Nutno dodat, že elektrické Renaulty vyrážejí na jiném kontinentu a také se nejedná o dálkové tahače, nýbrž středně velké náklaďáky pro poslední míli. Konkrétně v Belgii začaly zavážet prodejny a restaurace s denním oběhem kolem 150 km. Prvních pět v tuto chvíli už jezdí, dalších 25 bude následovat. Konkrétně se jedná o modely Renault D E-Tech a D Wide E-Tech, přičemž první z nich pohání jeden elektromotor s výkonem 250 k a dojezdem až 569 km, druhý pak dva o systémovém výkonu 500 k a dojezdu až 314 km. Tesla Semi je samozřejmě jiná liga, avšak prvenství si tentokrát nepřipsala. Takže jsme zvědaví, co se bude odehrávat, až se první tahače Semi 1. 12. skutečně rozjedou za svými zákazníky.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze