Neuvěřitelná nehoda se stala před pár dny v Číně. Vozidlu značky Cao Cao, které pochází z koncernu Geely, se na silničním okruhu v Čcheng-tu v provincii S'-čchuan během jízdy oddělila baterie od nosného rámu a vypadla na silnici. O kuriózním případu informuje carnewschina.com, vůz po ztrátě baterie ujel setrvačností ještě 20 metrů. Cao Cao 60 byl na trh uveden letos v Číně a zatím se jedná o firemní produkt, který nelze zakoupit z pozice běžného zákazníka. Převratným prvkem výbavy je však schopnost dojet na výměník baterie, kde se za jednu minutu dokáže baterie vyměnit za nabitou.
Čínský Cao Cao 60 stojí na domácím trhu 119 800 juanů, což je okolo 360 tisíc Kč. Jedná se tak o jeden z nejlevnějších elektromobilů, které není potřeba zdlouhavě nabíjet. O jeho výrobu se stará firma Ruilan Auto a dle čínských měřících tabulek CLTC nabízí dojezd 415 km. Otázkou je, co stálo za pádem baterie na silnici. Dost možná nebyly při výměně patřičně utaženy šrouby, ale to jsou zatím pouhé spekulace. S technikou výměny bateriového modulu přišla také značka Nio a je otázkou, zda se takové problémy nezačnou postupem času opakovat. Hmotnost baterky dosahuje několik stovek kg, takže její opakovaná instalace a demontáž vyžaduje pečlivý postup.