Čínská luxusní značka Hongqi přichází na slovenský a český trh

2
Čínská luxusní značka Hongqi přichází  na slovenský a český trh
Fotografie: Hongqi
  • Do české nabídky přichází hned dva elektromobily
  • Oba nabídnou velmi luxusní výbavu, velkou kapacitu baterie a možnost nabíjet výkonem až 250 kW
  • Modely EH7 a EHS7 startují na částce 1,3 a 1,4 milionu Kč

Značka Hongqi, která je považovaná za symbol luxusu a prestiže v Číně, nyní oficiálně vstupuje na slovenský a český automobilový trh. Importérem těchto luxusních vozů pro obě země je společnost Plastonic. V sousedním Slovensku začíná s nabídkou pěti modelů, sedanů i SUV, a to na benzínový i elektrický pohon. Hongqi patří pod koncern FAW Group, jednu z největších čínských automobilek. Hongqi je nejstarší čínskou automobilovou značkou vyrábějící osobní vozidla. Její modely jsou známé vysokou kvalitou zpracování, luxusním interiérem a inovativními technologiemi v oblasti pohonných systémů, bezpečnosti či konektivity. Nyní značka přináší svá auta i zákazníkům na Slovensku a v České republice.

„Hongqi chce konkurovat etablovaným značkám jako Rolls-Royce, Bentley a Mercedes-Maybach, což je opravdu velká a ambiciózní výzva. Nás těší, že můžeme být při tom a reprezentovat v našich končinách tuto automobilku z řady. V nabídce jsou ovšem samozřejmě i „civilnější“ auta, která jsou cenově dostupná a zároveň také velmi atraktivní. Již brzy by měly být k dispozici v rámci šesti dealerství na Slovensku a dvou v České republice,“ říká Branislav Kocper, generální ředitel společnosti Plastonic. Firma Plastonic již buduje síť prodejců a servisních středisek, aby se zajistila dostupnost a podpora pro zákazníky v obou zemích. Na slovenský trh přichází Hongqi s pěti modely.

Hongqi  E-HS9

Krom benzínových modelů H5, HS3 a HS5 se jedná o elektrické duo Hongqi EH7 a EHS7. První zmíněný model je sedanem nové generace se špičkovou aerodynamikou. K dispozici bude verze s pohonem zadní nápravy, popřípadě i čtyřkolka. A zatímco základ nabídky přináší výkon 253 kW a dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy, čtyřkolka disponuje výkonem 455 kW a zrychlením z 0 na 100 km/h v čase 3,5 sekundy, Dojezd vozu je až 640 km dle normy WLTP v případě verze 4WD se 111kWh baterií. Cena modelu EH7 začíná na 1 349 900 Kč s DPH. Mezi výhody tohoto modelu patří jak velmi dobrá luxusní výbava, kam se řadí například frunk či celá plejáda bezpečnostních asistentů, tak i možnost nabíjet výkonem až 250 kW na rychlonabíjecích stanicích.

Druhým elektromobilem je Hongqi EHS7, což je pro změnu velké luxusní SUV s výkonem až 619 koní, pohonem 4x4 a dojezdem přes 500 km. Tento model poskytuje nadstandardní bezpečnost, vzduchový podvozek či obrovský centrální displej. EHS7 přichází s výkonnými motory a pohonem zadních kol (RWD) nebo inteligentním pohonem všech čtyř kol (4WD). EHS7 ve verzi 4WD Pro zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy, dokáže táhnout až 1 500 kg těžký přívěs, v jeho výbavě se krom jiného nachází funkce V2L a na nabíjecí stanici se dokáže nabít opět výkonem až 250 kW. Cena tohoto vozu činí nejméně 1 479 900 Kč.

Technické parametry Hongqi EHS7 85 kWh RWD

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 925 × 1 950 × 1 680 mm, 2 369 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon253 kW, 344 koní, točivý moment: 450 Nm
Baterie85 kWh (81,6 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 20 kWh / 100 km, dojezd: 470 km
Cena od1 479 900 Kč

Technické parametry Hongqi EH7 85 kWh RWD

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 980 × 1 915 × 1 490 mm, 2 273 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon253 kW, 344 koní, točivý moment: 450 Nm
Baterie85 kWh (81,6 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,7 kWh / 100 km, dojezd: 510 km
Cena od1 349 900 Kč
Diskuze ke článku
neuromancer
neuromancer
To bude zase trhák🙏 Tak hlavně, že chtějí konkurovat značkám jako Rolls-Royce, Bentley a Mercedes-Maybach😂
Dini Dini
Dini Dini
Naposledy upraveno: 19. 6. 14:53
Nevím ani proč, ale ten sedan mě teda zaujal. Z proporcí je znát, že to není malý podvozek s velkým autem jak jiní Čína nebo třeba Škodovka a celkově působí vyváženě a dotaženě. Interiery Číňani umí ze všech nejlíp. Pokud udělají akci jako všichni ostatní a dostanou cenu po milion, dalo by se o tom uvažovat.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze