Číňan, který nás překvapil. Testujeme Leapmotor C10

2
Číňan, který nás překvapil. Testujeme Leapmotor C10
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Leapmotor C10 stojí 890 tisíc korun, velikostí však konkuruje Enyaqu nebo Tesle Model Y
  • Překvapil nás interiérem a infotainmentem
  • Už na podzim se můžeme těšit na čtyřkolku i na zadokolku s delším dojezdem
  • Auto právě testujeme a můžete se nás ptát na to, co vás zajímá

V redakci pro vás testujeme současnou vlajkovou loď nové automobilky Leapmotor, která letos vstoupila na český trh. U svého velkého SUV, které konkuruje například Škodě Enyaq Překvapí skvělým poměrem ceny a výbavy, interiérem a mile nás překvapil také infotainment. Ptejte se nás na to, co vás zajímá, v diskuzi pod článkem. My vám odpovíme přímo tam, nebo odpověď zahrneme do připravovaného testu.

Čínský Leapmotor oficiálně v Česku! Podívejte se na jeho první elektromobily

Leapmotor je automobilkou z čínského Chang-čou. Vznikla v roce 2015, první auta prodala o čtyři roky později a je tedy velmi mladou značkou. V roce 2023 do ní majetkově vstoupil Stellantis poté, co koupil 20 % akcií. No a i proto zajišťuje import do Česka skupina Emil Frey, která dosud zastřešovala import devíti značek skupiny Stellantis a Leapmotor je tedy jubilejní desátou. Prodejny  a servisy LeapMotor pak najdeme například v Brně, Havířově, Pardubicích, 2x v Praze a nebo ve Zlíně. A s jakými auty se tedy Leapmotor bude snažit zaujmout?

Rodina Leapmotor: modely T03, B05, B10 a C10

Nabízí pouze elektromobily, případně elektromobily s prodlužovačem dojezdu. Na startu nabízí městský elektromobil T03 za 470 tisíc korun a pak tento vlajkový C10. Právě teď na trh vstupuje také o něco menší SUV s označením B10, který bude velikostně konkurovat třeba Škodě Elroq. A na mnichovském autosalonu jsme byli svědky premiéry hatchbacku s označením B05, který přijde v příštím roce.

C10ka je se svou délkou více než 4,7 metru už solidní SUV, které vstupuje do segmentu, kde je dost těsno. Velikostí a prostorem konkuruje třeba Škodě Enyaq nebo Tesle Model Y, ale za mnohem lepší cenu. Základní, už velmi dobře vybavená verze stojí 890 tisíc korun, námi testovaná vrcholná verze pak 930 tisíc korun včetně DPH.

Design je příjemně elegantní, evropský, neutrální a kdo hledá SUV, které zbytečně neprovokuje, bude tady jako doma. Leapmotor dokonce za design dostalo prestižní zlatou medaili ve Francii. C10ka dostala pět hvězdiček v nárazových testech, Leapmotor na ní nabízí záruku 5 let a 8 let na baterii.

Leapmotor C10ku nyní nabízí ve dvou verzích, které obě stojí stejně, tedy 890 tisíc korun včetně DPH. Na výběr je totiž buď čistý elektromobil s využitelnou kapacitou Lithium-železo-fosfátové baterie 70 kWh a WLTP dojezdem 424 kilometrů, ale pokud vám to nestačí, můžete zvolit verzi REEV, tedy se spalovacím motorem fungujícím jako prodlužovač dojezdu, která nabídne dojezd až 974 kilometrů. Na podzim pak dorazí ještě čistě elektrická verze s pohonem všech kol a vysokým výkonem 430 kW s větší 82kWh baterií a mnohem rychlejším nabíjením, a také mírně výkonnější zadokolky s totožnou větší baterií s rychlejším nabíjením

Leapmotor C10 BEV 70 KWh

Rozměry4 739 × 1 900 × 1 680 mm, 1 980 kg
Výkon160 kW
Baterie69,9 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd424 km (WLTP)

Co rozhodně zaujme, je to, jak C10ka vypadá uvnitř. Otestovat jsme mohli oba interiéry, jak černý, tak hnědý, až oranžový interiér. C10ka zaujme příkladným měkčením na horní polovině dveří i přístrojové desce. Potěší odvětrávaná sedadla, ambientní dynamické osvětlení a krásná je zatahovací panoramatická střecha.

Interiéru dominuje velký 14,6palcový displej s rychlým infotainmentem, kterému zatím chybí čeština, ale pracuje se na ní. Potěší intuitivní design, velmi rychlé reakce, on-line navigace, vestavěná on-line konektivita a díky obchodu s aplikacemi i možnost stáhnout zejména několik streamovacích aplikací jako Spotify,  Tidal a další. Pochválit musím i dostatek odkládacích prostor včetně spodního patra středového tunelu nebo skoro neviditelné průduchy klimatizace. K tomu 17 asistentů řízení a plná dávka senzorů. Že tohle stojí 900 tisíc korun, je skutečně pozoruhodné.

K tomu dostanete hodně prostoru na zadních sedadlech. Tolik prostoru, že si mohu, když si sednu se svými 185 centimetry sám za sebe, dát nohu přes nohu. Potěší také rovná podlaha, měkčení dveří a dokonce i celé zadní části sedadel. Škoda jen, že auto nemá průvlak na lyže. Kufr o objemu 435 litrů spadá do průměru, Leapmotor pak ale boduje kapacitou 1,5 tuny na tažném zařízení, které se prodává jako dodatečné příslušenství.

Leapmotor C10 právě testujeme. Ptejte se nás na to, co vás zajímá, v diskuzi pod článkem. My vám odpovíme přímo tam, nebo odpověď zahrneme do připravovaného testu.

Diskuze ke článku
Marek M.
Marek M.
Zvláštní je ten malý kufr při tak velkém autě. Je to na úkor prostoru vzadu?
John Cider
John Cider
Žádný nepřihřátý chlap si nedává v autě nohu přes nohu?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze