Nové elektromobily nejvíce využijí zaměstnanci v odštěpných závodech v Brně, Drásově, Frenštátu pod Radhoštěm, Letohradu a Mohelnici. Díky tomuto rozšíření zahrnuje firemní flotila Siemens 8 plně elektrických vozidel: sedm Volkswagenů e-Golf a jedno BMW i3. Brzy přibude také 5 plug-in hybridních vozidel. „Postupný nárůst elektromobilů v našem vozovém parku má v této fázi za úkol především naučit řidiče více vnímat elektrifikované automobily předtím, než se v příštích letech masivně rozšíří,“ říká Ivo Hykyš, který má ve společnosti Siemens na starost rozvoj elektromobility.
Postupné zavádění elektromobilů do firemního vozového parku je v souladu s celosvětovým závazkem společnosti Siemens dosáhnout do roku 2030 CO2 neutrality. Aktuálně český Siemens snížil své emise CO2 o 70 % v porovnání s rokem 2014. V roce 2014 činily emise CO2 v České republice 63 tisíc tun, v roce 2018 to je 18 tisíc tun. Společnost Siemens se elektromobilitě věnuje především jako dodavatel nabíjecí infrastruktury. Portfolio nabíjecích stanic značky Siemens pro elektromobily a plug-in hybridy zahrnuje nástěnné nabíjecí stanice a především rychlonabíjecí stanice Triberium 50 kW, které jsou ideálním řešením pro tuzemskou nabíjecí infrastrukturu.
Technické parametry Volkswagen e-Golf (2017)
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 254 × 1 799 × 1 453 mm, 1 615 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 100 kW, 136 koní, točivý moment: 290 Nm0 |
Baterie | 35,8 kWh (32 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 50 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 12,7 kWh / 100 km, dojezd: 300 km |
Cena od | 969 900 Kč |
V pátek 17.8. jsem v Ostravě u Orchardu ve 12,00 potkal nabitý eGolf na 100% na CCS! auto se nabíjelo podle nabíječky necelou půl hodinu, takže min. od 11,30 tam auto stálo a blokovalo nabíječku (u této nabíječky je k dispozici pouze 1 nabíjecí místo)
Když jsem k nabíječce přijel znovu po 13h, protože jsem už nutně potřeboval nabít, plně nabitý eGolf stále blokoval nabíječku, musel jsem se postavit s autem na chodník, abych dosáhl na chademo kabel a po 20min, zhruba kolem 13,30 když jsem odpojoval auto po nabití na 82% přes chademo, tak eGolf tam stále byl, blokoval nabíječku (nabíjecí stání) a majitel nikde, ani za oknem žádné číslo, nic!
Páteční řidič eGolfu od Siemensu tímto způsobem min. 2h blokoval rychlonabíječku s 1 parkovacím stáním