Češi si začínají stále více pořizovat hybridní nebo čistě elektrická auta. Meziroční růst počtu prodaných aut v obou kategoriích v Česku rostl, a to ve stejné době, kdy prodeje aut s čistě spalovacím pohonem klesají. Vyplývá to z analýzy Centra dopravního výzkumu. Zatímco vozů s benzínovým motorem se prodalo v období mezi lednem a červencem o 3,3 % méně než ve stejném období loňského roku, prodeje aut s naftovým motorem se propadaly dokonce o 20,5 %. Ještě větší propad zažila auta na CNG (mínus 33,2 %) a pohon na LPG se propadl dokonce o 44,2 %.
Zcela opačná situace je však v kategorii aut poháněných elektřinou. I když jsou Češi považováni za velké skeptiky v oblasti elektromobility, čísla trhu mluví jinak. Elektromobilů se ve stejném období prodalo o 6,3 % více a prodeje s 421 vozy už předstihly kategorii vozů na LPG. Největší boom ale pozorujeme v kategorii hybridů a plug-in hybridů. Hybridních aut obou kategorií dohromady se totiž prodalo meziročně o 76 % více, a to celkem 4 439. Prodeje za celý rok tak budou atakovat hranici 10 tisíc prodaných aut s částečným pohonem na elektřinu. Takových, životní prostředí částečně šetřících, aut se tak prodává už výrazně více než aut na CNG a LPG dohromady. Těch se za stejné období prodalo pouze 1 360.
Češi tak i bez podpory státu a se stále omezenou nabídkou elektrifikovaných aut takové vozy stále více kupují. Česko ale i tak stále výrazně zaostává za evropským průměrem. Prodeje elektrifikovaných vozidel totiž tvoří jen 0,4 % všech aut, průměrem v EU jsou pak 4 %, v Norsku pak více než 50 %. Lze očekávat, že s boomem příchodu elektrických a hybridních aut, který se chystá v následujících měsících a letech, tato čísla porostou i v Česku ještě výrazněji. Zejména můžeme čekat výrazný nástup čistých elektromobilů. Svůj první levný elektromobil na trh v zimě uvede Škoda, příští rok se dočkáme také přelomovéhoVolkswagenu ID.3 dorazí také elektrický Peugeot 208 či Opel Corsa, tedy řada cenově dostupnějších vozů.
MÍSTO 100 SE PRODÁ 150 JE TO NÁRUST +50ˇ%