Evropský trh s elektromobily zaznamenal v první polovině roku 2025 meziroční růst o 22 %. Česká republika se v rámci EU zařadila na druhé místo hned za Španělsko s nárůstem o 67 %, jak vyplývá z aktualizovaných informací webu cistadoprava.cz, která čerpají ze zdrojových dat Evropského sdružení výrobců automobilů.
Podíl elektromobilů na nových registracích v Česku ale i tak činí pouze 5,6 %, což je bohužel stále hluboko pod evropským průměrem 15,6 %. V Česku bylo každopádně od ledna do června registrováno 6 910 nových elektromobilů, za stejné období loni to přitom bylo 4 146. Celkově se tak na českých silnicích pohybuje přibližně 48 000 osobních elektromobilů.
| Značka | 1–6/2025 | 1–6/2024 | Meziročně (+/-) | |||
|---|---|---|---|---|---|---|
| počet | tržní podíl | počet | tržní podíl | rozdíl | tržní podíl | |
| 1. Škoda | 2 426 | 35,1 % | 434 | 10,4 % | 459 % | 24,7 % |
| 2. Tesla | 1 098 | 15,9 % | 1 713 | 41,1 % | -36 % | -25,2 % |
| 3. VW | 503 | 7,3 % | 185 | 4,4 % | 172 % | 2,8 % |
| 4. Hyundai | 386 | 5,6 % | 471 | 11,3 % | -18 % | -1,9 % |
| 5. Kia | 311 | 4,5 % | 118 | 2,8 % | 164 % | 1,7 % |
| 6. Mercedes | 245 | 3,5 % | 159 | 3,8 % | 54 % | -0,3 % |
| 7. BMW | 232 | 3,4 % | 212 | 5,1 % | 9 % | -1,7 % |
| 8. Ford | 226 | 3,3 % | 65 | 1,6 % | 248 % | 1,7 % |
| 9. Volvo | 209 | 3,0 % | 332 | 8,0 % | -37 % | -4,9 % |
| 10. Toyota | 192 | 2,8 % | 89 | 2,1 % | 116 % | 0,6 % |
| Ostatní | 1 082 | 15,7 % | 549 | 13,2 % | 97 % | 2,5 % |
| Celkem | 6 910 | 4 167 | 66 % | |||
„Ve srovnání s první polovinou loňského roku došlo v Česku k výraznému meziročnímu nárůstu registrací bateriových elektromobilů o 67 %, tedy z 4 146 na 6 910 vozidel. Tento růst však vychází z nízkého výchozího základu. Pokud srovnáme aktuální čísla s druhou polovinou loňského roku (6 799 vozidel), kdy se již naplno projevily efekty dotačního programu pro firmy, je nárůst minimální. To naznačuje, že dynamika růstu se pravděpodobně bude zpomalovat,“ upozorňuje Jindřich Frič, ředitel Centra dopravního výzkumu (CDV). Dále dodává: „K vyšším registracím přispívá širší nabídka cenově dostupnějších elektromobilů, tlak na snižování emisí ve firemních flotilách i postupně se zlepšující dostupnost veřejné dobíjecí infrastruktury.“
Vůbec nejčastěji registrovaným modelem v první polovině roku byla domácí Škoda Elroq (1 470 ks), následovaná modelem Enyaq (956 ks) a Teslou Model Y (794 ks).


Jsme národ který na vše nadává a nerad přijímá nové věci
Slušná použitelná EV za slušné reálné peníze tu jsou teprve 5-6let.
Máme jeden z nejstarších vozových parků v Evropě, čili obměna bude pomalejší.
Kupní síla je v poměru k západu prostě slabší.
Takže bych to tak černě neviděl, naopak ty meziroční nárůsty jsou krásné 👍🏼