Logistická společnost DHL, patřící do skupiny Deutsche Post DHL, podnikla první praktické kroky ke splnění cíle nulových emisí v roce 2050. Po Velké Británii vyjíždí také na české silnice ve známých žlutočervených barvách elektrický kamion Volvo FL 42 R Electric. Bude sloužit pro převozy zboží a prázdných obalů v rámci divize DHL Supply Chain mezi 5 sklady ve středočeském kraji a počítá se, že každý den najezdí průměrně 45 km. To by mělo ušetřit 5 tun CO2 ročně. Vůz bude využívat nově vybudované zázemí ve firemním areálu v Jirnech, kde vyrostla DC nabíjecí stanice Alpitronic Hypercharger s výkonem 75 kW.
Elektromobily jsou další z řady cest, jak společnost v rámci strategie Go Green pracuje na snížení ekologické zátěže. Do flotily zařazuje rovněž vozidla na CNG a LNG, střechy rozsáhlých skladů jsou osázeny fotovoltaickými články. S rozšiřování čistě elektrického provozu jako ideálního řešení pro logistiku poslední míle se počítá v každém případě, pilotní provoz středně velkého Volva hodně pomůže v hledání té nejsprávnější cesty.
Volvo FL 42 R Electric má celkovou hmotnost 16,7 tuny, celkem čtyři trakční baterie Li-ion NMC s 600V architekturou uskladní až 265 kWh energie. Elektromotor s trvalým výkonem 130 kW (177 k) umí krátkodobě vyvinout až 185 kW (252 k), součástí reduktoru je i dvoustupňová převodovka pro jízdu vpřed. V distribučním režimu by měl vůz ujet v závislosti na podmínkách zhruba 230 km. Nákladní vůz s nástavbou Marmont FerroFoam je vystrojen rozsáhlou komfortní i bezpečnostní výbavou. Nechybí vzduchové odpružení obou náprav, klimatizace, adaptivní tempomat, LED osvětlení, varování před kolizí a asistent jízdy v pruzích.