Výrobní závod Škoda Auto v Mladé Boleslavi se na začátku května stal místem, kde zástupci společnosti DHL a Škoda Auto převzali zcela první elektrický tahač eTGX Ultra Low Liner (lowdeck) vybavený šesti bateriemi o celkové využitelné kapacitě 480 kWh a motorem o výkonu 330 kW. Jan Kohlmeier, generální ředitel společností při této příležitosti uvedl: „Tahače MAN eTGX ve variantě lowdeck jsou vyvinuty speciálně pro požadavky velkokapacitní dálkové dopravy. Žádný jiný sériově vyráběný elektrický tahač nedokáže přepravovat návěsy s vnitřní výškou 3 metry a objemem nákladu až 100 metrů krychlových. Plně elektrický model eTGX má dojezd až 500 km a je průkopníkem ve své třídě z hlediska modulárního bateriového systému a variability volitelných konfigurací.“
Plně elektrické nákladní vozy MAN nabízejí obrovskou škálu konfigurací, které jsou vhodné pro všechny běžné aplikace. Model eTGX ve verzi Ultra Low Liner s výškou točnice pouhých 950 mm, velmi krátkým rozvorem 3,75 m a maximální kapacitou baterií se například dokonale hodí pro logistiku v automobilovém průmyslu s velkoobjemovými návěsy. Díky modulární koncepci hnacího ústrojí se čtyřmi, pěti nebo šesti bateriemi a dvěma volitelnými verzemi motoru o výkonu od 210 až 410 kW lze tahač eTGX optimálně přizpůsobit pro každou přepravní úlohu. Kromě standardní technologie nabíjení CCS, která disponuje výkonem až 375 kW, kdy lze baterii nabít z 20 % na 80 % za cca 53 min, při maximálním výkonu 500 A, lze eTGX objednat také již s novým standardem MCS – zpočátku s nabíjecím výkonem 750 kW a později až jeden megawatt.
Dopravní společnosti využívají při přechodu na elektromobilitu také 360° poradenství MAN v oblasti eMobility. Toto komplexní poradenství zahrnuje konkrétní analýzy provozu vozidel zákazníků a požadavků na nabíjecí infrastrukturu. Nabídka služeb společnosti MAN zahrnuje také zajištění samotné nabíjecí infrastruktury prostřednictvím partnerství s dodavateli technologií. Kromě toho jsou – stejně jako u konvenčně poháněných modelů – pro nová elektrická vozidla MAN k dispozici rozšířené digitální služby, servisní smlouvy a financování speciálně přizpůsobené e-mobilitě.
