Byton nám ukázal konkurenta pro Teslu Model S. Jmenuje se K-Byte

1
Byton nám ukázal konkurenta pro Teslu Model S. Jmenuje se K-Byte
  • Automobilka Byton představila další elektromobil, sedan K-Byte
  • Na trh má dorazit v roce 2022
  • K dispozici bude autonomní řízení úrovně 4
  • Cena se bude pohybovat jen kolem 1,2 milionu korun

Startup s názvem Byton vám určitě není neznámý. Na veletrhu CES v Las Vegas veřejně ukázal svůj první koncept elektromobilu, se kterým chce už příští rok dobýt čínský a posléze i evropský a americký trh. My jsme byli u toho a naše dojmy z SUV, které později dostalo název M-Byte, jsme vám na fDrive přímo z Las Vegas přinesli.

Byton K-Byte na veletrhu CES Asia – představení

Na veletrhu CES Asia, pro změnu v Šanghaji, nyní ambiciózní Byton představil další auto, tentokrát sedan s názvem K-Byte. Samozřejmě jde také o elektromobil, s autonomním řízením úrovně 4, obrovským displejem a mnoha technologickými vychytávkami. Technických specifikací je poskrovnu, jde ostatně jen o koncept, který se začne prodávat později než SUV M-Byte – na trhu bude zhruba za 4 roky.

5 metrů dlouhý sedan je i přes velké baterie v podlaze zajišťující dojezd kolem 500 kilometrů jen 1,5 metrů vysoký, šířka pak činí 1,95 metru. Sedan tak jde přímo proti Tesle Model S. V přední masce jsou zakomponovány zajímavé 3D povrchy, za pozornost pak stojí zajímavě řešený C sloupek s malou aerodynamickou ploutví. Hodně pak zaujme zvláštní konstrukce na střeše, které Byton říká LiBow. Tu zakončuje dvojice lidarů, které směřují dopředu a dozadu. Doplňují je kamery.

Byton K-Byte naživo na veletrhu CES Asia 2018 v Šanghaji

Další lidary a kamery má Byton K-Byte za předním kolem, avšak ty se umí zasunout při parkování nebo v manuálním režimu. Těmto prvkům pak Byton říká LiGuards. Autonomní řízení pro Byton vyvíjí společnost Aurora a úrovně 4 by v sériových autech chtěli dosáhnout v roce 2022, což je velmi ambiciózní plán.

Uvnitř je samozřejmostí obrovský širokoúhlý displej táhnoucí se pod celým čelním sklem, který ovládáte gesty, stejně tak nechybí volant s displejem uprostřed. Obojí jsme už měli možnost vidět u M-Byte. Ale pozor, toto nejsou žádná designová cvičení koncepčních aut – takto má interiér sériových verzí opravdu vypadat, a to včetně velkého displeje.

K-Byte v sériové podobě dorazí do výroby asi 2 roky po SUV M-Byte, které se v Číně začne na silnicích objevovat v sériové podobě u prvních zákazníků koncem roku 2019. V Evropě si ho pak budete moci pořídit o rok později. Pokud se vám Byton líbí, výrobce na stránkách přijímá i rezervace, podobně jako Tesla na Model 3.

Byton se opravdu snaží, aby nebyl srovnáván s Faraday Future, dalším startupem s elektromobilem, který ale skončil ještě dříve, než pořádně začal. Byton však již staví továrnu, produkuje prototypy, s autem objíždí i evropská města v rámci roadshow a se silným čínským kapitálem v zádech to vypadá, že tento projekt by se skutečně mohl povést. A Tesla v něm získá zajímavého konkurenta.