Čínské automobilce BYD, která aspiruje na pozici světové jedničky, se v dubnu 2024 podařilo prodat celkem 312 048 nabíjecích aut, což znamená meziroční navýšení o 49 %. Zajímavé je, že oproti trendům z poslední doby mají výrazně větší podíl na tomto výsledku plug-in hybridy (PHEV), než čistě bateriové elektromobily (BEV). Těch prvních, tedy PHEV, totiž přibylo 69 %, zatímco BEV „jen“ 29 %. Kromě jiného to znamená, že plug-in hybridy měly početní převahu; nový domov jich totiž našlo 177 583, zatímco čistě bateriových aut 134 465.
Ještě mnohem markantnější nárůst zaznamenal podle Insideevs export, na který se BYD aktuálně zaměřuje. Z výše uvedeného množství se totiž podařilo plných 41 011 nabíjecích aut vyvézt, což představuje 13 % z celkového objemu, nový rekord a především těžko uvěřitelný meziroční nárůst o 177 %. Bez zajímavosti nejsou ani větší časové úseky; v roce 2023 se totiž společnosti podařilo stát se největší čínskou automobilkou a kromě jiného prodat na celém světě i přes tři miliony nabíjecích aut. To je meziroční nárůst o 62 %. Dosavadní letošní výsledky do konce dubna sice tak spektakulární nejsou, hlavně kvůli propadu v prvním kvartálu, ovšem 936 446 prodaných nabíjecích aut znamená meziroční zlepšení o 24 %. Co by za to většina konkurentů dala. Letos ostatně hodlá BYD udržet průměrné tempo růstu na 20 %.
Nejprodávanějším modelem v dubnu byl, jako obvykle, BYD Song s 80 860 zářezy (většinu z toho tvořily PHEV), což samo o sobě znamená 126% zlepšení meziročně. Dvojkou byl Qin (51 170, +23 %) a trojkou malý Seagull s 34 832 prodeji. Pěkné výsledky zaznamenal i plug-in hybridní sedan s přátelským názvem BYD Destroyer 05, který si našel 32 800 kupců a přispěl k výraznému růstu plug-in hybridů.