Výkonný ředitel značky Albert Biermann se nedávno rozhovořil o plánované sportovní verzi elektrického Ioniqu 5, o čemž píše drive.com.au. Verze N má podle jeho slov dorazit jíž příští rok a rozhodně se máme na co těšit. Milovníci sportovní jízdy si budou moci koupit provedení s výkonem 600 koní, takže je dost možné, že podobně bláznivá (a sesterská) Kia EV6 GT na tom bude po stránce dynamiky a jízdních vlastností „o něco hůře“. Dle slov Biermanna má být Ioniq 5 N tak vyladěný a výkonný, že svými schopnostmi zastíní i věhlasný model Hyundai i30 N, jenž pohání benzinový motor a patří ke špičce svého segmentu. Současně se výrobce pořádně zaměří na ovladatelnost a požitek z jízdy. Vše ale není jen o výkonu a zrychlení v přímce.
Biermann chce nabídnout něco, co řidiče pohltí i po zvukové stránce. „Je to o úsměvu, tlukotu srdce,“ prozradil k chystanému vrcholu značky. Dost možná se dočkáme sportovního umělého zvuku, který má co nejvíce podtrhnout povahu zběsilého elektromobilu Hyundai. Zdatné řidiče jistě potěší zpráva, která zmiňuje přítomnost driftovacího režimu. Ten bude fungovat na základě speciálního tlačítka, které během okamžiku dokáže poslat všechen výkon na zadní nápravu. Před samotnou premiérou vozu se ještě chystají ostré testy na Nürburgringu, a to hlavně z důvodu, že mnozí zákazníci se s verzemi Hyundai N vydávají na samotné hranice jejich schopností. Plně elektrický Ioniq 5 N by tak měl být připraven „téměř na všechno“.
Technické parametry Hyundai Ioniq 5 (2021) 72,6 kWh AWD
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 635 × 1 890 × 1 605 mm, 1 985 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 225 kW, 306 koní, točivý moment: 605 Nm |
Baterie | 82 kWh (77,4 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 232 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,6 kWh / 100 km, dojezd: 462 km |
Cena od | 1 579 990 Kč |