Olejářští giganti BP a Shell dlouhá léta vedli opozici proti elektromobilitě. Zcela pochopitelně, chtělo by se dodat, protože rané představy o prosté konverzi stávajících čerpacích stanic na nabíjecí oázy narážely na překážky technického, technologického i ekonomického charakteru. Jenže rozjetý vlak už zastavit nejde a ropným titánům nezbylo, než se přizpůsobit. Díky značným zdrojům si mohou dovolit do vývoje i výstavby investovat ohromné sumy, a také to dělají. Hledají strategické spojence, kupují odborné startupy a budují zdroje i infrastrukturu. A samozřejmě se snaží těžit z klíčové výhody vybudované sítě stanic na atraktivních místech. Ostatně Shell s jejich přeměnou už v pilotním projektu začal.
Jenže tyto projekty stále nevycházely ekonomicky. Až dosud. Společnost BP totiž podle electrek.co ohlásila, že síť nabíječek BP Pulse dosáhla „bodu zlomu“ a dostala se do plusu. A nejen to, brzy by měla dosáhnout ziskovosti na úrovni klasických čerpacích stanic. Přesné datum nezaznělo, avšak vzhledem k tomu, že celá příslušná divize společnosti BP by měla být do roku 2025 zisková, nebude to jistě zadlouho. Ostatně tržby rostou už teď závratně, jen mezi loňským druhým a třetím kvartálem přibyly o 45 %.
Společnost BP buduje vlastní rozsáhlou nabíjecí síť se stojany o výkonech 50 až 150 kW. Ze současných 11 000 se chce do zlomového roku 2030 dostat na 70 000 nabíjecích bodů a ráda by se držela strategie rychlejších nabíječek u hlavních cest na úkor masové výstavby pomalých slotů v ulicích. Přeloženo do lidštiny to znamená, že počítá s masivním posunem čerpacích stanic do elektrické budoucnosti. A na rozdíl od konkurenčního Shellu, který testuje a prosazuje vlastní, zcela odlišný nabíjecí princip, se BP pustí po proudu a počítá s konvenčními stejnosměrnými rychlonabíječkami.